Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Dąbrowie Górniczej zamykają drogę na drugą stronę miasta. Będą pracować przez sześć dni 24 godziny na dobę

OPRAC.:
Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Od środy 6 kwietnia zamknięty zostanie na sześć dni przejazd ul. Parkową w stronę Łęknic, Piekła, Antoniowa oraz terenów rekreacyjnych nad Pogoriami Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Od środy 6 kwietnia zamknięty zostanie na sześć dni przejazd ul. Parkową w stronę Łęknic, Piekła, Antoniowa oraz terenów rekreacyjnych nad Pogoriami Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak/UMDG/GoogleMaps
W Dąbrowie Górniczej trwa jednocześnie kilka dużych inwestycji drogowych. Od 6 kwietnia trzeba będzie przygotować się na kolejne utrudnienia. Kierowcy nie przejadą ul. Parkową obok dworca PKP w dzielnicy Gołonóg w stronę Łęknic, Antoniowa, Piekła oraz terenów rekreacyjnych nad Pogoriami III i IV. Przejazd na drugą stronę miasta zostanie zamknięty na sześć dni, a w tym czasie ekipy będą pracować cały czas, przez całą dobę, by wykonać jak najwięcej prac. Trzeba będzie korzystać z wyznaczonych objazdów.

Jak informuje miasto czas układania nowych torów przy stacji kolejowej w Gołonogu drogowcy wykorzystają na głębokie wykopy pod nowe rondo. Układanie szyn ma związek z zaplanowanym na koniec kwietnia tego roku przełożeniem ruchu pociągów na nowy tor. Wtedy też rozebrany zostanie tor nr 1, a ekipy z firmy Nowak-Mosty rozpoczną budowę peronu od strony ul. Parkowej oraz drugiej połówki tunelu drogowo-pieszo-rowerowego.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA

Czas, w którym przejazd przez tory z Gołonoga do Łęknic będzie zamknięty, maksymalnie chcą wykorzystać drogowcy.

– Będziemy pracować przez 24 godziny na dobę. W tym czasie wybudujemy kanalizację deszczową pod nowe rondo na skrzyżowaniu alei Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego – mówi Samuel Tomczyk z katowickiej firmy Drogopol.

Po sześciu dniach najbardziej widocznym efektem prac będzie obniżenie terenu na skrzyżowaniu o 1,5 m. Pozostałe rzeczy zostaną ukryte pod ziemią. Drogowcy nie będą też na razie układać krawężników na obrysie ronda, bo mają jeszcze w planach kolejne zmiany organizacji ruchu.

– Dzięki pracom, które przeprowadzimy od 6 do 11 kwietnia, unikniemy komplikacji z organizacją ruchu, a kolejne zamknięcia mogą być krótsze niż wcześniej planowaliśmy – podkreśla Maciej Woźniak, kierownik robót mostowych w firmie Nowak-Mosty.

Nie przeocz

Będzie ruch wahadłowy i objazdy dla autobusów

Zamknięcie skrzyżowania ul. Uklańskiego z al. Zagłębia Dąbrowskiego nie będzie dotyczyło autobusów, które korzystają z tymczasowych przystanków przy alei oraz przy ul. Wybickiego. Tak jak do tej pory będą one kursowały w obu kierunkach jezdnią od strony dworca z wykorzystaniem wahadłowej sygnalizacji świetlnej.

Z powodu zamknięcia przejazdu przez tory z objazdów będą korzystać linie 116, 604, 644, 903N. Ze szczegółowymi informacjami na temat nieobsługiwanych przystanków można zapoznać się na stronie ZTM-u.

Dla kierowców, którzy przez sześć dni nie będą mogli korzystać z przejazdu, objazd do centrum wytyczony został natomiast ulicami: Łęknice, Topolową, Podłęknicką, Napierskiego Kostki, Urbańskiego, Folwarczną, al. Zagłębia Dąbrowskiego i Tysiąclecia.

Sugerowany objazd od centrum w kierunku ul. Parkowej zostanie poprowadzony ulicami: Tysiąclecia, al. Zagłębia Dąbrowskiego, Folwarczną, Urbańskiego, Wróblewskiego, Podłęknicką, Topolową i Łęknice.

Nowy tunel, stacja kolejowa z udogodnieniami dla pasażerów

Prace w rejonie przejazdu rozpoczęły się na początku września 2021 roku od przebudowy odwodnienia poza pasem drogowym. Jednocześnie ekipy budowlane zaczęły przygotowania do budowy tymczasowego przejścia i przejazdu przez tory, z którego od listopada korzystają kierowcy. Zamknięcie przejazdu umożliwiło rozpoczęcie budowy tunelu drogowego pod torami. Mieszkańcy – pieszo, na rowerze i samochodami – zyskają bezpieczną przeprawę na drugą stronę, bez konieczności stania przed szlabanami.

Na stacji Gołonóg powstaną nowe zewnętrzne perony: przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. Komunikację między nimi oraz dostanie się z jednej strony miasta na drugą ułatwi podziemne przejście. – Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły skorzystać z wind – podkreśla Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK.

Przebudowa obejmuje również tory i sieć trakcyjną. Zostanie zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej.
Po obu stronach torów powstaną ronda

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Termin zakończenia prac zaplanowano na 31 grudnia 2022 roku. W dalszej kolejności ma tu powstać centrum przesiadkowe, miasto cały czas zabiega także, by PKP przebudowały dworzec w Gołonogu.

Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w zeszłym roku wspomnianej firmie Nowak-Mosty. Inwestycja warta jest 67,5 mln zł.

Musisz to wiedzieć

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera