Zadbaj o swoje stawy. Postaw na ruch i zdrową dietę bogatą w...

    Zadbaj o swoje stawy. Postaw na ruch i zdrową dietę bogatą w wapń

    PG

    Echo Dnia Świętokrzyskie

    Aktualizacja:

    Echo Dnia Świętokrzyskie

    Zadbaj o swoje stawy. Postaw na ruch i zdrową dietę bogatą w wapń

    ©pixabay.com

    Jeśli nieprawidłowo będziemy dbać o stawy, możemy nabawić się bolesnych kontuzji, które utrudnią codzienne funkcjonowanie. Jak zatem dbać o stawy?
    Zadbaj o swoje stawy. Postaw na ruch i zdrową dietę bogatą w wapń

    ©pixabay.com

    Stawy to sprytne konstrukcje, które umożliwiają poruszanie się i uprawianie różnych sportów. To dzięki nim nasze kości nie ocierają się o siebie, będąc w ruchu. Nie zachodzą na siebie i nie przemieszczają się pod wpływem ciężaru. Niestety, na skutek intensywnego wysiłku, a także z biegiem czasu nasze stawy przestają prawi-dłowo funkcjonować. Przy zwiększonej aktywności fizycznej lub nadwadze ze względu na niedostateczną ilość budulca, chrząstki stawowe poddane dużym obciążeniom zużywają się w szybszym tempie, organizm nie nadąża z ich regeneracją.
    Podobnie jest ze starzeniem się organizmu - w wyniku obniżenia tempa metabolizmu, odbudowa tkanki chrzęstnej, która nieustannie ulega zniszczeniu, nie zachodzi tak szybko. Chcąc zatem cieszyć się pełną sprawnością, w każdym wieku powinniśmy troszczyć się o zdrowie stawów i nie bagatelizować ich ochrony.

    Absolutną podstawą w trosce o sprawne stawy jest rozsądna aktywność fizyczna. Oczywiście, nie chodzi tutaj o treningi do upadłego, które mogą powodować przeciążenia stawów i kontuzje, ale o umiarkowany ruch, przynajmniej trzy razy w tygodniu. Nie bez znaczenia jest również odpowiednia dieta. Z punktu widzenia kondycji układu kostno-stawowego wskazane są ryby, oliwa z oliwek, oleje rzepakowe bądź lniane. Bardzo istotne jest, by w codziennym jadłospisie nie zabrakło produktów nabiałowych bogatych w wapń i fosfor, a także warzyw i owoców, bogatych w witaminę C, która uczestniczy w procesie syntezy kolagenu. Warto również uzupełniać swoją codzienną dietę o suplementy na bazie kolagenu.


    ZOBACZ TAKŻE: Natalia Gacka zaprezentowała ćwiczenia na tricepsy i bicepsy

    (Źródło:TVN Meteo Active
    Dostawca: TVN)


    POLECAMY RÓWNIEŻ:

    Poznaj i zastosuj w swojej diecie 25 zasad zdrowego żywienia




    Te domowe aktywności pomogą Ci szybko spalić kalorie!

    Zdrowy kręgosłup - oto ćwiczenia, które pomogą. Wypróbuj!

    Naturalne afrodyzjaki dla kobiet i mężczyzn, które na pewno masz w swojej kuchni [ZDJĘCIA]

    Te witaminy i mikroelementy wzmocnią twój organizm [ZDJĘCIA]

    Nie chcesz zachorować na raka? Oto 6 najważniejszych zasad diety

    Lista domowych czynności, które poprawiają zdrowie i urodę




    ZOBACZ TAKŻE: FLESZ: Referendum konstytucyjne prezydenta Dudy

    Źródło:vivi24

    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dieta

    Zgłoś naruszenie treści

    Odpowiednią niezbędną ilość wapnia dają mi soki warzywne które piję wg. porad https://terapiasokami.pl/dlaczego-warto-pic-soki. Soki wyciskam w wyciskarce aby nie utracić cennych witamin i enzymów,...rozwiń całość

    Odpowiednią niezbędną ilość wapnia dają mi soki warzywne które piję wg. porad https://terapiasokami.pl/dlaczego-warto-pic-soki. Soki wyciskam w wyciskarce aby nie utracić cennych witamin i enzymów, bo w sokach ze sklepu tego nie uświadczysz. Do tego biegam, jeżdżę na rowerze aby moje stawy pracowały i były w formie. Całość zapewnia mi zdrowie i energię. Młodo wyglądam i świetnie się czuję.zwiń

    Zapytaj lekarza

    1 3 4 5 ... 28 »
    28 stycznia

    Światowy Dzień Trędowatych

    zobacz więcej »