MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zlot włoskich skuterów Vespa w Olsztynie. W tym roku padł rekord! Pod zamkiem można było podziwiać blisko 200 pojazdów!

Katarzyna Stacherczak
Katarzyna Stacherczak
Zlot włoskich skuterów Vespa w Olsztynie. W tym roku padł rekord! Pod zamkiem można było podziwiać blisko 200 pojazdów
Zlot włoskich skuterów Vespa w Olsztynie. W tym roku padł rekord! Pod zamkiem można było podziwiać blisko 200 pojazdów UMiG Olsztyn/Tomasz Sieniawski
Blisko 200 włoskich skuterów Vespa z całej Polski zjechało do Olsztyna, gdzie zorganizowano VESPAniały Zlot tych pojazdów. Wydarzenie u stóp średniowiecznego zamku odbyło się już po raz piąty.

Zlot włoskich skuterów Vespa w Olsztynie

Rokrocznie kolejne odsłony VESPAniałego Zlotu przyciągają większą liczbę nie tylko odwiedzających, ale i miłośników skuterów marki Vespa. Zaczynało się od... kilkunastu, a w tym roku padł rekord. U stóp olsztyńskiego zamku - na miejskim rynku - zaparkowało blisko 200 pojazdów! Przez godzinę można było podziwiać te wyjątkowe maszyny i porozmawiać z ich właścicielami.

VESPAniały Zlot w Olsztynie - zobacz ZDJĘCIA

W programie tegorocznego wydarzenia były między innymi liczne przejażdżki po urokliwych jurajskich okolicach, ognisko, konkursy z nagrodami, koncert i zwiedzanie winnicy. Całość zorganizowali Vespa Club Małopolska z Marcinem Rydzem i Piotrem Tomczykiem na czele. Obecnie wydarzenie organizowane w Olsztynie jest jednym z największych w całym kraju dla miłośników włoskich jednośladów.

Przy tej okazji warto wspomnieć, że Luca Franchetti Pardo, Ambasador Włoch przesłał list z gratulacjami dotyczący VESPAniałego Zlotu do Piotra Tomczyka, prezesa zarządu Vespa Club Małopolska i Tomasza Kucharskiego, burmistrza Olsztyna. Ambasador Włoch wspomniał o współpracy między Polską, a Włochami w wielu dziedzinach. Wyraził też radość, że VESPAniały Zlot, którego pomysłodawcą był Olsztyn, odbył się już po raz piąty na malowniczych terenach jury krakowsko-częstochowskiej.

Włoskie skutery

Włoskie skutery Vespa są praktyczne, ekonomiczne i wygodne. Z uwagi na swój charakterystyczny desing oraz niezawodność, już dawno stała się kultową marką wśród miłośników jednośladów. Ich właściciele podróżują nie tylko po miastach, ale z powodzeniem wybierają dalsze trasy w odległe zakątki Europy i świata.

Skuterami z silnikami o pojemności 125 cm sześciennych można jeździć bez prawa jazdy na motocykl, mając prawo jazdy kategorii „B” od minimum 3 lat. Z kolei tymi o pojemności 50 cm sześciennych można jeździć „na dowód osobisty” . Dotyczy to osób, które przed 19 stycznia 2013 roku były pełnoletnie. W innym przypadku niezbędne jest prawo jazdy minimum kategorii AM.

Początkowo Włosi odnieśli się z rezerwą do dziwnego toczydełka na ośmiocalowych kółeczkach, który pojawił się na rynku. Potem ruszyła lawina. W 1947 r. - 2,5 tys., rok później - ponad 10 tys., w 1949 r. - 20 tys., a w 1950 r. - ponad 60 tys. skuterów. Po dziesięciu latach świętowano pierwszy milion. Vespa stała się wraz z Fiatem 500 symbolem rozkwitu gospodarczego Włoch w latach 50. Gigantyczną reklamę zrobił jej sentymentalny film „Rzymskie wakacje” z 1953 r. w reżyserii Williama Wylera. Po Wiecznym Mieście jeździli Vespą urocza Audrey Hepburn oraz przystojny, pełen wdzięku Gregory Peck. Skuter z Pontedery stał się wówczas modny w całej Europie i w USA. Używali go John Wayne, Marlon Brando i Dean Martin, a podczas kręcenia „Ben-Hura” Charlton Heston przyjeżdżał Vespą na plan zdjęciowy w Rzymie.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Lady Pank: rocznica debiutanckiej płyty

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni