Inwestycja zakłada wybudowanie ponad kilometrowego odcinka drogi, która będzie połączeniem pomiędzy istniejącą Aleją Korfantego oraz ulicami Tarnopolską i Brygadzistów. Oprócz drogi, która znacznie odciąży ruch w śródmieściu oraz usprawni komunikację ze specjalną strefą ekonomiczną, mieszkańcy będą mogli korzystać także z nowych chodników czy ścieżek rowerowych.
– Przedłużenie Alei Korfantego to inwestycja strategiczna, która usprawni komunikację pomiędzy północną i południową częścią Zabrza oraz ułatwi dojazd do specjalnej strefy ekonomicznej. To kolejne zadanie w ramach konsekwentnie prowadzonej rozbudowy i modernizacji infrastruktury drogowej oraz tramwajowej w naszym mieście – stwierdziła podczas dzisiejszej uroczystości Małgorzata Mańka-Szulik, prezydent Zabrza.
Zobacz zdjęcia:
Nie przeocz
- Święconka będzie kosztować 12 procent więcej niż w zeszłym roku. Gdzie najtaniej?
- Szkło z PRL-u osiąga zawrotne ceny. W wielu domach są prawdziwe skarby
- Mieszkania z rynku wtórnego w największych miastach w województwie śląskim
- Ten budynek wkrótce zniknie z krajobrazu Katowic. Zobaczcie ostatnie zdjęcia!
Nie zabraknie także obniżających poziom hałasu ekranów akustycznych oraz nowoczesnego i energooszczędnego oświetlenia LED.
Nowo powstający odcinek będzie wymagać przebudowy skrzyżowania Al. Korfantego z ulicą Heweliusza w formie ronda turbinowego. W ramach zadania powstaną także dwa obiekty mostowe: nad jarem po kolei piaskowej oraz nad ciekiem wodnym. Wybudowane zostaną również skrzyżowania z ul. 11 Listopada oraz z ulicą Mickiewicza. Rozbudowane zostanie także skrzyżowanie przedłużenia Al. Korfantego z ulicami Tarnopolską oraz Brygadzistów.
- Obawiamy się niezidentyfikowanych sieci podziemnych. To może być spory problem, nie tyle techniczny, co czasowy, ponieważ, trafiając na tę sieć, musimy zidentyfikować właściciela i znaleźć rozwiązanie projektowe. To jest czasochłonne - mówi nam Krzysztof Szczepanik, dyrektor śląskiego oddziału Eurovia Polska SA.
W pierwszej kolejności wykonawca rozpocznie przebudowę sieci.
- To będzie najtrudniejszy etap, z uwagi na możliwość wystąpienia kolizji istniejących sieci, co często zdarza się w tak zurbanizowanym terenie – mówił Ireneusz Janik z Eurovia. – Mam jednak nadzieję, że sprawnie przejdziemy ten etap prac i będziemy mogli przystąpić do robót w zakresie drogowym, budowy ronda i obiektów mostowych – dodaje.
Całkowita wartość zadania to 42 mln zł. Na ten cel Zabrze pozyskało aż 30 mln zł w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Nowego Ładu.
– Realizacja inwestycji nie byłaby możliwa, gdyby miasto nie zawarło w 2017 roku umowy z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym. Linia kredytowa EBI pozwala na finansowanie udziału własnego na realizację tej inwestycji, który jest niemały i wynosi 13 mln zł – dodała Danuta Bochyńska-Podloch, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Zabrzu.
W tym roku Zabrze planuje wybudowanie ronda przy ul. Tarnopolskiej. Prace są związane z realizowaną równolegle inwestycją w zakresie sieci tramwajowej. Roboty bitumiczne planowane są na przyszły rok, po zakończeniu budowy obiektów inżynieryjnych.
Musisz to wiedzieć
- Takie witaminy wspomagają pracę mózgu. Możesz poprawić pamięć i koncentrację
- Takie mają być emerytury w lipcu po zmianach podatkowych. Mamy nowe wyliczenia!
- Ceny węgla na Śląsku. Ile zapłacisz za poszczególne gatunki? Zobacz
- Remont "odkrył" kilnkierową nawierzchnię gierkówki. To na tej drodze powstała DK1
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?