Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi ekspresowej S1 od Podwarpia do Pyrzowic z perspektywy drona. Zobaczcie najnowsze wiosenne zdjęcia

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Budowa drogi ekspresowej S1 od Podwarpia do Pyrzowic.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Budowa drogi ekspresowej S1 od Podwarpia do Pyrzowic.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE GDDKiA
Zagłębiowska część drogi ekspresowej S1 między Podwarpiem i Pyrzowicami coraz bardziej przypomina już nowoczesną dwujezdniową ekspresówkę. Asfalt leży już na części drugiej jezdni. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z placu budowy tej inwestycji z drona.

To była droga śmierci

Przypomnijmy. Na nieco ponad dziewięciokilometrowym odcinku drogi ekspresowej S1 między Podwarpiem i Pyrzowicami trwa budowa drugiej jezdni. Dzięki temu kierowcy będą mieli na tym odcinku do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
To ważne na tej drodze, która nazywano ‘droga śmierci” ze względu na spora liczbę groźnych, często śmiertelnych wypadków w tym miejscu. Po dobudowaniu drugiej jezdni będzie tu bezpieczniej, trasa będzie praktycznie bezkolizyjna.

Asfalt już leży na S1

Tymczasem na placu budowy widać postępy. Na ponad dwóch kilometrach placu budowy S1 pojawiła się już asfaltowa nawierzchnia. Układanie asfaltowej podbudowy to niejedyne działania, jakie można obserwować na placu budowy zagłębiowskiego odcinka popularnej ekspresówki. Kontynuowana jest budowa konstrukcji drogi na zamkniętej połówce węzła Mierzęcice, na trasie głównej oraz łącznicach.

Budowa A1: Węzeł Blachownia otwarty. Krótsza droga na Jasną ...

To ważna inwestycja

Budowa drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie, to inwestycja dzięki której powstanie dwupasmowa jezdnia z pasem awaryjnym. Wybudowanych zostanie sześć obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (5 wiaduktów i most) i urządzenia ochrony środowiska. Na węźle Mierzęcice dobudowane zostaną pasy włączeń i wyłączeń, a istniejące odcinki łącznic dostosowane do nowej jezdni. Układ dróg dojazdowych będzie przebudowany, podobnie system odwodnienia drogi i kanalizacji deszczowej. Wykonawca zainstaluje bariery ochronne oraz ekrany akustyczne.
Długość odcinka to 9,722 km.

Budowa drugiej nitki S1 od Podwarpia do Pyrzowic będzie kosztowała 121,8 mln złotych. Buduje ją konsorcjum firm: Rubau Polska Sp. z o.o. i Construcciones Rubau S.A. z Hiszpanii. Ma byc gotowa w drugim kwartale 2021.

Musisz to wiedzieć

Zobacz i zapamiętaj

Bądź na bieżąco i obserwuj

od 7 lat
Wideo

Tadeusz Płużański - Dlaczego warto pielęgnować pamięć o wyklętych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera