Budowa drogi ekspresowej S1 od Podwarpia do Pyrzowic z perspektywy drona. Zobaczcie najnowsze wiosenne zdjęcia

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Budowa drogi ekspresowej S1 od Podwarpia do Pyrzowic.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE GDDKiA
Zagłębiowska część drogi ekspresowej S1 między Podwarpiem i Pyrzowicami coraz bardziej przypomina już nowoczesną dwujezdniową ekspresówkę. Asfalt leży już na części drugiej jezdni. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z placu budowy tej inwestycji z drona.

To była droga śmierci

Przypomnijmy. Na nieco ponad dziewięciokilometrowym odcinku drogi ekspresowej S1 między Podwarpiem i Pyrzowicami trwa budowa drugiej jezdni. Dzięki temu kierowcy będą mieli na tym odcinku do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
To ważne na tej drodze, która nazywano ‘droga śmierci” ze względu na spora liczbę groźnych, często śmiertelnych wypadków w tym miejscu. Po dobudowaniu drugiej jezdni będzie tu bezpieczniej, trasa będzie praktycznie bezkolizyjna.

Czytaj także

Asfalt już leży na S1

Tymczasem na placu budowy widać postępy. Na ponad dwóch kilometrach placu budowy S1 pojawiła się już asfaltowa nawierzchnia. Układanie asfaltowej podbudowy to niejedyne działania, jakie można obserwować na placu budowy zagłębiowskiego odcinka popularnej ekspresówki. Kontynuowana jest budowa konstrukcji drogi na zamkniętej połówce węzła Mierzęcice, na trasie głównej oraz łącznicach.

Budowa A1: Węzeł Blachownia otwarty. Krótsza droga na Jasną ...

To ważna inwestycja

Budowa drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie, to inwestycja dzięki której powstanie dwupasmowa jezdnia z pasem awaryjnym. Wybudowanych zostanie sześć obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (5 wiaduktów i most) i urządzenia ochrony środowiska. Na węźle Mierzęcice dobudowane zostaną pasy włączeń i wyłączeń, a istniejące odcinki łącznic dostosowane do nowej jezdni. Układ dróg dojazdowych będzie przebudowany, podobnie system odwodnienia drogi i kanalizacji deszczowej. Wykonawca zainstaluje bariery ochronne oraz ekrany akustyczne.
Długość odcinka to 9,722 km.

Budowa drugiej nitki S1 od Podwarpia do Pyrzowic będzie kosztowała 121,8 mln złotych. Buduje ją konsorcjum firm: Rubau Polska Sp. z o.o. i Construcciones Rubau S.A. z Hiszpanii. Ma byc gotowa w drugim kwartale 2021.

Musisz to wiedzieć

Zobacz i zapamiętaj

Bądź na bieżąco i obserwuj

Poseł PiS rzecznikiem praw obywatelskich?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Tyle lat czekania na zaledwie 9 km drogi na lotnisko (!!) Tyle ofiar śmiertelnych niepotrzebnie ! Czy oni w tej Warszawie naprawdę uważają mięszkancow GZ Metropoli za Polakow drugiego sortu ??!! Znowu będą nam obiecywac złote góry przed wyborami jak zawsze... !! Nie wystarczyło wyobraźni aby wczesniej badać górników profilaktycznie ? Przecież każdy idiota wie, że to najwieksze niezamknięte/pracujące skupiska ludzkie !!

Dodaj ogłoszenie