Na pętli tramwajowej "Kiedrzyńska" w Częstochowie najlepiej na razie prezentują się wielkie billboardy informujące o największej w historii inwestycji tramwajowej. Tak można nieco złośliwie skwitować postęp prac przy kluczowej dla miasta inwestycji. Niestety przebudowa całej linii tramwajowej w Częstochowie od dawna się ślimaczy. Opinii publicznej były przekazywane już różne terminy zakończenia prac.
W najbardziej optymistycznych prognozach miały one potrwać kilkanaście miesięcy i być zakończone na przełomie 2019/2020. Później mówiono o końcu 2020 roku. Kolejnym terminem był marzec 2021 roku, ale teraz już wiemy, że prace potrwają przynajmniej do późnej wiosny 2021 roku, o czym poinformowano podczas specjalnej konferencji prasowej.
Wykonawca tłumaczy opóźnienie budowy linii tramwajowej
Prace przy przebudowie linii tramwajowej wciąż trwają na Północy i Tysiącleciu. Wcześniej zakończono część inwestycji związanej z aleją Pokoju. Niestety wykonawca do dzisiaj nie wszedł na najbardziej newralgiczny odcinek prac, czyli centrum miasta.
Musisz to wiedzieć
- Obecnie prowadzimy pracę na odcinkach 2a i 2b do alei Jana Pawła II. Pod względem torowym te odcinki są zaawansowane w 95 procentach. Ten odcinek planujemy zakończyć jeszcze tej jesieni. Wtedy pozostanie nam do wykonania jedynie odcinek w ścisłym centrum miasta - od ul. Jana Pawła II do ronda Mickiewicza. Ten odcinek rozpoczniemy jesienią, bo wtedy powinniśmy otrzymać pozwolenie na budowę. Postępowanie w sprawie pozwolenia zostało już wszczęte przez Urząd Miasta w Częstochowie. Odcinek , jak i całą inwestycję zakończymy późną wiosną 2021 roku - mówi Łukasz Susło, dyrektor projektu.
Wykonawcy tłumaczą opóźnienie m.in. epidemią koronawirusa, która powoduje opóźnienia w wydawaniu pozwoleń.
- Zdajemy sobie sprawę, że odcinek w centrum miasta będzie trudny obszar, chcemy przeprowadzić tę inwestycję jak najmniejszym kosztem utrudnień, ale musimy się z nimi liczyć - dodaje Łukasz Susło, który mówi, że same prace na Północy i Tysiącleciu trwały szybciej niż przewidywał harmonogram.
Nie przeocz
Dyrektor projektu tłumaczy, że termin zakończenia prac będzie zależał od terminu wydania wszystkich pozwoleń. W przypadku centrum miasta problem projektowania i uzyskania pozwolenia wiązał się z drzewami, które pozostaną w alei Wolności, a których pozostanie było uwarunkowane dodatkowymi uzgodnieniami.
Modernizacja linii tramwajowej w Częstochowie jest jednym z elementów największego w historii kontraktu związanego z przebudową infrastruktury tramwajowej i modernizacją taboru. Na jego realizację miasto pozyskało 144 mln unijnego dofinansowania. Łącznie przebudowa i zakup nowych tramwajów to koszt 204 mln zł, z czego trwająca przebudowa pochłonie 144 mln zł.
Zobacz koniecznie
Bądź na bieżąco i obserwuj
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?