Przebudowa ul. Piekarskiej dobiega końca
Przebudowa jednej z najważniejszych ulic w Bytomiu już praktycznie skończona. Zostały do wykonania drobne poprawki, sprzątanie i ostatnie nasadzenia.
W ramach inwestycji firma Eurovia SA przebudowała ul. Piekarską na odcinku od przystanku Bytom Powstańców Śląskich do skrzyżowania z ul. Sądową.
Modernizacją objęte zostało także torowisko w ul. Sądowej aż do skrzyżowania z ul. Powstańców Warszawskich oraz rozjazdy tramwajowe w ul. Powstańców Warszawskich.
Historyczna "enka" znów wróciła na tory. Tramwaj 38 kursuje w weekendy
Na torach od 28 października jeździ już tramwaj 38. Przypominamy, że pasażerowie jadą wydłużoną trasą: z przystanku Bytom Powstańców Śląskich, ulicami: Piekarską, Sądową, Powstańców Warszawskich, Moniuszki do pl. Sikorskiego.
W dni robocze linię obsługiwać będzie niskopodłogowy nowoczesny tabor. W weekendy znów co drugi kurs obsłuży legendarna historyczna "enka".
Wbudowane w jezdnię torowisko tramwajowe zostało wykonane w większości z prefabrykowanych płyt torowych. Wykonawca zamontował nowe słupy trakcyjne i trakcyjno-oświetleniowe oraz trakcję tramwajową, wybudował platformy przystankowe - w tym przystanki wiedeńskie przy cmentarzu Mater Dolorosa.
W ramach przebudowy powstały dwa nowe rozjazdy umożliwiające dojazd tramwaju z ul. Piekarskiej w ulicę Sądową i z ul. Sądowej w kierunku ul. Powstańców Warszawskich.
Jak podaje Urząd Miejski w Bytomiu, inwestycja napotkała pewne trudności. W trakcie realizacji prac okazało się, że trzeba zwiększyć zakres robót o dobudowę kanalizacji deszczowej na odcinku od ul. Prusa do ul. Żeromskiego, przebudowę kanału na odcinku ul. Sądowej oraz przebudowę przyłączy sieci gazowych.
Wykonawca natknął się także na fragment drewnianego rurociągu z XIX wieku czy niewybuch przy skrzyżowaniu z ul. Powstańców Śląskich.
Remont ulicy Piekarskiej wyniósł łącznie około 58,7 mln zł
Koszt realizacji przebudowy układu drogowo-tramwajowego realizowanej przez Miejski Zarząd Dróg i Mostów, Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o oraz spółkę Tramwaje Śląskie SA wyniósł łącznie około 58,7 mln zł.
Prace związane z przebudową części tramwajowej kosztowały 29,5 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej stanowi 76% wydatków kwalifikowanych, część związana z sieciami wodno-kanalizacyjnymi - 6,2 mln zł, a roboty drogowe prawie 23 mln zł (z czego 8,5 mln zł to dofinansowanie pozyskane przez miasto z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, a 8,1 mln zł Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Nie przeocz
- Wojsko sprzedaje sprzęt z demobilu. Można trafić sporo rzeczy w dobrych cenach
- Kolejni "mistrzowie" parkowania w Katowicach. Śmiać się czy płakać? Zobaczcie
- W poniedziałek 13 listopada zaczną działać parkingi automatyczne na Tylnej Mariackiej
- Zabytkowa Kopalnia Srebra rusza z nowoczesną trasą edukacyjną. Robi wrażenie!
Musisz to wiedzieć
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?