Dąbrowa Górnicza. Zmiany w ruchu i wahadłowa sygnalizacja świetlna
Z powodu budowy kanalizacji deszczowej część alei została zamknięta 13 stycznia. Zakaz ruchu nie dotyczy jednak pojazdów budowy i autobusów, które poruszają się zewnętrznymi pasami obu jezdni i obsługują oba stanowiska przystanku Gołonóg Dworzec PKP. Na wewnętrznych pasach rozpoczęły się głębokie wykopy.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
Teraz jezdnia po stronie osiedla Cieszkowskiego zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu.
– Powodem zamknięcia jest konieczność poszerzenia wykopu pod kanalizację deszczową – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.
Z tego powodu od czwartku 27 stycznia ruch autobusów będzie się odbywał po pasie drugiej jezdni. Pokieruje nim wahadłowa sygnalizacja świetlna.
Zmieni się także lokalizacja przystanku Gołonóg Dworzec PKP. Stanowisko nr 1 zostanie przeniesione na ul. Wybickiego (na wysokość serwisu opon), natomiast stanowisko nr 2 zostanie ulokowane na wysokości firmy Guhring.
Nie przeocz
Nowe ronda, droga rowerowa, kanalizacja i tunel
Zamknięcie alei to wstęp do budowy ronda na skrzyżowaniu z ulicą Uklańskiego. Wraz z drugim rondem na skrzyżowaniu ulicy Parkowej z Wczasową oraz tunelem pod torami będą one częścią nowego układu komunikacyjnego w rejonie stacji kolejowej w dąbrowskiej dzielnicy Gołonóg.
Jak informuje miasto po wybudowaniu kanalizacji deszczowej, aleja zyska nową podbudowę i nawierzchnię, zmieni się także geometria obu jezdni, co uspokoi m.in. ruch przy dojeździe do nowego ronda. Projekt przewiduje także budowę zatok autobusowych oraz drogi rowerowej po obu stronach.
Za około cztery miesiące ruch na zamkniętym odcinku zostanie przywrócony, wtedy też – z powodu budowy ronda – planowane jest zamknięcie ul. Uklańskiego.
Budowie nowego układu drogowego towarzyszy budowa nowego układu torowego: przy budynku dworca powstaje już peron nr 2, peron nr 1 powstanie od strony ul. Parkowej. Zostaną zamontowane wiaty, ławki i oświetlenie. Oznakowanie oraz nagłośnienie usprawnią podróże. PLK zbuduje przejście podziemne łączące perony z budynkiem dworca i projektowanym centrum przesiadkowym. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły skorzystać z pochylni. Przebudowane zostaną tory i sieć trakcyjna. Zostanie również zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej, w miejscu starego peronu.
Warte 67,5 mln zł wszystkie prace w Gołonogu – zlecone firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w grudniu 2022.
Musisz to wiedzieć
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?