Modernizowany od końca listopada zeszłego roku odcinek ulicy Królowej Jadwigi, od przystanku autobusowego w centrum do skrzyżowania z aleją Róż, zyskał nową kanalizację deszczową, nowa jest także konstrukcja jezdni. Wzdłuż wybudowana jeszcze zostanie droga pieszo-rowerowa o szerokości 3 metrów.
– Droga ta wpisze się w istniejący układ między drzewami a budynkami, bez konieczności wycinania drzew – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.
Przebudowa ul. Królowej Jadwigi jest częścią modernizacji układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem. Wcześniej rozpoczęła się przebudowa ul. Sobieskiego na odcinku między rondem w centrum a nowym rondem przy Powiatowym Urzędzie Pracy. Na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace wykonuje firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową finansową przez miasto.
Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową finansowaną przez miasto.
Przebudowa ulic wzdłuż głównej osi miasta zakończy się w tym roku. Tramwaje Śląskie zapowiedziały, że nowoczesne tramwaje pojawią się na całkowicie nowym torowisku latem tego roku.
- Prace związane z budową torowiska klasycznego, czyli wydzielonej z jezdni, zbliżają się do zakończenia. Torowiska w tej technologii na większości odcinków są ułożone. Obecnie trwają prace związane z mechanicznym podbijaniem torowiska podbijarką torową. Ustanawiane są obrzeża betonowe wzdłuż torowiska. Wklejane są wkładki gumowe w komory łubkowe szyn, torowisko od strony pętli. po wykonaniu tych prac, jest już zasypywane tłuczniem i uzyskuje swój finalny kształt – mówi Joanna Olszówka, kierownik działu public relations w spółce Tramwaje Śląskie.
Od pętli do skrzyżowania z ul. Sienkiewicza torowisko jest już podbite. Po podbiciu torów można będzie przystąpić do odbudowy przystanków tramwajowych. Przystanek przy Hucie Bankowej został już wykonany. Podbijarka została przewieziona na drugi odcinek, gdzie obecnie podbija torowiska od alei Róż w kierunku Gołonoga. Podbicie torów otworzy tutaj możliwości wykonywanie obrzeży w torowisku, wkładek, zasypek jak również umożliwia to wykonawcy przystąpienie do prac związanych siecią trakcyjną.
- Zakończenie tych prac i wznowienie ruchu tramwajowego na całym odcinku planowane jest do 30 sierpnia tego roku – deklaruje Joanna Olszówka.
Nie przeocz
- Sklep widmo w Gliwicach. Kiedyś kupowało tu całe miasto! Dzisiaj - aż żal patrzeć...
- Niezidentyfikowane zdjęcia Śląska. Czy ktoś rozpoznaje miejsca i osoby z fotografii?
- PKP sprzedaje mieszkania po OKAZYJNYCH cenach. Ceny już od 50 tysięcy! [MARZEC 2023]
- W Pyrzowicach lądują największe samoloty świata. To prawdziwe giganty ZDJĘCIA
Zobacz także
Musisz to wiedzieć
- Kulinarne hity PRL. Kiedyś gościły codziennie na naszych stołach. ZOBACZ PRZEPISY
- 5 nawiedzonych miejsc na Śląsku, które budzą grozę i strach. Lepiej tam nie wchodzić!
- TE ŁAZIENKI TO KOSZMAR. Nie do uwierzenia, że to możliwe. ZOBACZCIE
- Miasta w Śląskiem z największą liczbą mieszkań. Które jest liderem? Sprawdź!
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?