Dwa wiadukty do rozbiórki na autostradzie A1. Beton nie przeszedł prób wytrzymałościowych

Bartłomiej RomanekZaktualizowano 
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nakazała rozbiórkę prawych jedni na dwóch wiaduktach na węźle „Częstochowa Jasna Góra” ARC GDDKiA
Dwa wiadukty na autostradzie A1 muszą być rozebrane. Poważne problemy dotyczą budowy autostradowej obwodnicy Częstochowy. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad nakazała wykonawcy rozbiórkę dwóch wiaduktów nr 361 i 362. Dlaczego?

ZOBACZ ZDJĘCIA Z BUDOWY AUTOSTRADY A1

Kiedy zakończą się wszystkie prace związane z budową nowego odcinka autostrady A1 pomiędzy Pyrzowicami i Częstochową i obwodnicą miasta? Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad wierzy, że nowa trasa będzie w pełni przejezdna w 2019 roku, ale te plany mogą pokrzyżować kolejne problemy towarzyszące inwestycji.

Najnowszy problem to konieczność rozebrania dwóch wiaduktów nr 361 i 362, które miały powstać w ramach węzła „Częstochowa Jasna Góra”.

– W związku z negatywnymi wynikami badań laboratoryjnych konieczna będzie rozbiórka ustrojów nośnych (płyt) wiaduktów WD-362 i WD-361 na jezdni prawej. Pozostałe elementy wiaduktów spełniają stawiane im wymagania techniczne i nie będą rozbierane – informuje Dorota Marzyńska-Kotas z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

GDDKiA czeka na harmonogram prac związanych z rozbiórką i odbudową wiaduktów. W tej chwili trudno mówić o jakichkolwiek konkretnych terminach.

Częstochowa: Problemy przy budowie odcinka F autostrady A1. ...

We wtorek usiłowaliśmy się skontaktować z wykonawcą inwestycji, Salini Polska. W centrali firmy skierowano nas z pytaniami do kierownika budowy, ale ten poinformował nas, że nie jest upoważniony do udzielania informacji i odesłał nas z zapytaniami do GDDKiA.

O problemach z wiaduktami informowaliśmy już w czerwcu. Wówczas to Wydział Technologii – Laboratorium Drogowe GDDKiA Oddział w Katowicach uzyskał negatywne wyniki badań laboratoryjnych wytrzymałości na ściskanie R28 próbek betonowych, pobranych podczas betonowania ustroju nośnego obiektów WD-362 oraz WD-361 na jezdni prawej.

CZYTAJ KONIECZNIE
PROBLEMY NA BUDOWIE AUTOSTRADY A1 POD CZĘSTOCHOWĄ

Wykonawca starał się przekonać GDDKiA, że wiadukty spełniają normy zgodne z podpisaną umowę, przedstawiając m.in. dokumenty z Politechniki Krakowskiej i Akademii Górniczo-Hutniczej. Jednak dyrekcja po przeanalizowaniu wszystkich analiz i ekspertyz oraz dokonaniu własnych pomiarów zdecydowała, że wiadukty trzeba będzie rozebrać i wybudować od nowa.

GDDKiA przekonuje, że kłopoty z wiaduktami nie wpłyną na termin oddania do użytku autostrady. Jej zdaniem rozebranie wiaduktów nie powinno wpłynąć na opóźnienie prac na odcinku „F”, który według planów ma zostać zakończony w trzecim kwartale 2019 roku.

Genua: 43 ofiary zawalonego wiaduktu. Trwają pogrzeby ofiar....

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
T
Tyle w temacie

Jest Skanslka, jest Budimex, jest Strabag. Malo jest firm, ktore moga u na sbudować a nie jakies konsorcja typu Astaldi?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3