IEM 2017 Katowice piaty rok z rzędu odbędzie się w Spodku i MCK. Ponownie będą to światowe finały turnieju, po raz pierwszy jednak impreza będzie odbywała się w dwa weekendy. Pierwszą jej odsłonę zaplanowano 25 i 26 lutego, drugą od 3 do 5 marca. Taką decyzję podjęto, jak wyjaśnili organizatorzy, aby uniknąć olbrzymich kolejek, jakie w poprzednich latach tworzyły się w trakcie IEM przed Spodkiem. Rok temu turniej przyciągnął do Spodka i MCK 113 tys. osób (w internecie relacjonę na żywo obejrzało ponad 34 mln osób podczas 86,7 mln sesji).
Kluczem według którego podzielono imprezę na dwie części, była popularność rozgrywanych w jej trakcie turniejów.
- W Katowicach nie ma problemu z widzami, jest problem z wejściem. W tym roku, aby temu sprostać, aby pomieścić więcej ludzi, imprezę zdecydowaliśmy się podzielić na dwa weekendy, dzieląc ją na dwie największe grupy docelowe: fanów League of Legends i Counter-Strike: Global Offensive - wyjaśniali przedstawiciele ESL w Katowicach.
I tak w pierwszy weekend IEM 2017 Katowice (25-26 lutego) zaplanowano wyłącznie turniej League of Legends w Spodku. W drugi weekend - od 3 do 5 marca - turnieje odbędą się zarówno w Spodku, jak i w Międzynarodowym Centrum Kongresowym. Będą to rozgrywki CS:GO, StarCrafta II. Także w trakcie drugiego weekendu odbędą się też targi IEM Expo oraz turnieje towarzyszące.
Jak przypominał w trakcie konferencji w Katowicach Krzysztof Jonak, Poland Country Manager w Intelu w trakcie 10 sezonów na trasie IEM wystąpiło ponad 1000 profesjonalnych graczy, a pula nagród, o które grali sięgnęła 5,5 mln dolarów. Sporo? W e-sporcie zarabia się znacznie więcej!
Kto i ile zarabia na e-sporcie?
Według danych firmy ESL w latach 2016-2019 wartość rynku e-sportu na świecie wzrośnie ponad 2-krotnie z 463 mln do 1,1 mld dolarów. Platformy streamingowe rywalizują z tradycyjnymi nadawcami TV, którzy rozpoczynają inwestycje w e-sport. Zawodowi gracze zarabiają coraz więcej – przekroczono już magiczną kwotę 20 mln dolarów do wygrania w pojedynczym turnieju.
I nic dziwnego: e-sport to jedna najdynamiczniej rozwijających się gałęzi rozrywki. Także w Polsce rynek ten znajduje się na fali wzrostowej. Szacuje się, że w 2016 roku wartość rynku e-sportowego w naszym kraju wyniesie 40 mln złotych, a za dwa lata, w 2018 roku sięgnie 52 mln złotych.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?