Walka z rakiem to także wiele projektów profilaktycznych. Jednym z nich jest ogólnopolska kampania społeczna DOTYKAM = WYGRYWAM. W ostatniej, 8. edycji udało się zebrać rekordową liczbę biustonoszy do recyclingu, bo aż 29 699. W województwie śląskim zebrano ich najwięcej - ponad 6000.
Głównym celem DOTYKAM=WYGRYWAM, jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez propagowanie regularnego samobadania piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Przypominamy, że 4 lutego obchodzimy Światowy Dzień Walki z Rakiem.
Niestety, statystyki dla Polski nie są chlubne. Aż 5000 z 18 000 diagnozowanych z powodu raka piersi kobiet umiera każdego roku, bo zbyt późno wykrywa chorobę.
Gwiazdy i influencerzy wsparli kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM
Już po raz 8. gwiazdy, liderzy opinii i influencerzy wzięli udział w kampanii społecznej DOTYKAM=WYGRYWAM.
Wśród nich:
- Beata Sadowska,
- Daria Widawska,
- Elżbieta Romanowska,
- Marzena Rogalska,
- Aleksandra Kisio,
- Karolina Szostak,
- Lidia Kalita,
- Lidia Popiel,
- Anna Gzyra-Augustynowicz,
- Anna Iberszer,
- Olga Kozierowska,
- Anna Męczyńska,
- Zofia Ławrynowicz - Poseł na Sejm RP
,
a także influencerki:
- siostry ADiHD,
- Anka Dziedzic Fit Mom,
- Karolina Cwalina,
- Mum Me
oraz przedstawicielki młodego pokolenia:
- Olciiak,
- Lila Janowska,
oraz pierwszy mężczyzna ambasador projektu:
Qczaj
przez cały październik propagowali wagę regularnego samobadania piesi.
Kim jest pomysłodawczyni akcji
Pomysłodawczynią i organizatorką akcji jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, którą w organizacji akcji wspiera bieliźniana marka Panache, specjalista w zakresie rozmiarów D plus. Jej głównym celem jest propagowanie regularnego samobadania piersi i noszenia dobrze dobranego biustonosza, by kompleksowo zadbać o zdrowie piersi.
Kampania edukacyjna DOTYKAM=WYGRYWAM zjednoczyła wokół swojego przesłania, nie tylko gwiazdy, celebrytów, influencerów, ale także media oraz Polki i Polaków. Od 1 do 31 października 2019 r. można było wesprzeć projekt: oddając stary biustonosz(e) do reCYClingu, kupując limitowaną wersję koszulki zaprojektowanej przez polską projektantkę Lidię Kalitę albo w 100% naturalny olejek do masażu biustu polskiej marki BIOUP. Do ostatniego dnia trwania kampanii (31 października) w całej Polsce w różnych miejscach zbierano stare staniki, a koszulki i olejki zostały wyprzedane.
W 8. edycji po raz pierwszy dołączyli do akcji reCYClingu wolontariusze. Samodzielne inicjatywy w postaci organizacji zbiórek starych biustonoszy w swoich miastach, powiatach, wsiach, przedszkolach, szkołach, kancelariach adwokackich, bankach, gabinetach ginekologicznych, szpitalach, sklepach spożywczych, firmach korporacyjnych i salonach kosmetycznych pojawiały się przez cały miesiąc i przyczyniły się do zebrania rekordowej liczby biustonoszy. Kampania przyciągnęła także uwagę Polonii mieszkającej w Walii, Anglii i Belgii, gdzie także zorganizowano punkty reCYClingu, by wspomóc działania DOTYKAM=WYGRYWAM związane z walką z rakiem piersi.
Nie przegap
- Nie mam słów, by opisać radość jaką odczuwam na myśl tegorocznej kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Spontaniczne inicjatywy, które kiełkowały jak grzyby po deszczu w różnych miejscach Polski, zbieranie starych biustonoszy nasz reCYCling w szpitalach, sklepach spożywczych, szkołach, bankach, gabinetach ginekologicznych, firmach korporacyjnych i kancelariach adwokackich zaowocowały tak ogromnym zaangażowaniem i rekordowym wynikiem zebranych biustonoszy - mówi Izabela Sakutova.
29 699 - ta liczba przerosła moje najśmielsze oczekiwania! Stało się to możliwe dzięki wysiłkowi każdej nawet pojedynczej osoby, która choćby wspomniała o projekcie DOTYKAM=WYGRYWAM. Jestem ogromnie wdzięczna – mówi mówi Izabela Sakutova, inicjatorka kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, międzynarodowa ekspertka brafittingu.
Pieniądze z akcji zostaną przekazane m.in. amazonkom
Środki zebrane w ramach 8. edycji Kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, zostały przekazane na dwie organizacje charytatywne. Jedną z nich jest fundacja Wsparcie na Starcie. Jej misją, jest budowanie świadomości zdrowych nawyków wśród młodych kobiet poprzez naukę w szkołach regularnego samobadania i noszenie dobrze dobranego biustonosza, co wpływa bezpośrednio na ich zdrowie fizyczne i emocjonalne.
- Uzyskane w ramach naszych działań środki przekażemy jak co roku także stowarzyszeniu Polskie Amazonki Ruch Społeczny – mówi Izabela Sakutova. - Wiem jednak, że kluczowe jest, by budować zdrowe nawyki już we wczesnej młodości, bo wtedy mamy szansę stworzyć standard – czyli comiesięczne samobadanie piersi przez każdą Polkę! Wierzę, że dzięki temu możliwe jest zminimalizowanie statystyk, które pokazują, że co roku prawie 1/3 kobiet umiera z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Działania Fundacji Wsparcie na Starcie mam nadzieję, pozwolą nam dotrzeć z ratującym życie przesłaniem do jak największej ilości młodych dziewczyn i kobiet. Mamy ambicję już w przyszłym roku stworzyć pierwszą w Polsce aplikację pomagająca wykształcić ratujący życie nawyk samobadania.
Organizatorzy rozpoczęli już pracę, nad 9. edycją kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Chętne osoby i wolontariusze zainteresowani zaangażowaniem się w projekt mogą się zgłaszać pisząc na adres: [email protected]
Zobacz koniecznie
Rozwiąż i poznaj swój wynik
Bądź na bieżąco i obserwuj
Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?