Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont torowiska w Bytomiu – nowy odcinek będzie oddany pasażerom. W weekend zmiany w organizacji ruchu i rozkładach jazdy tramwajów

Paweł Kurczonek
Paweł Kurczonek
Remontowane torowisko w Bytomiu. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Remontowane torowisko w Bytomiu. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Paweł Kurczonek / Polska Press
Urząd Miejski w Bytomiu informuje, że w dniach 15-16 kwietnia odbędzie się przełożenie ruchu tramwajowego na przebudowany tor na trasie centrum miasta-zajezdnia na Stroszku. - W związku z tym, w najbliższy weekend tramwaje na Stroszek nie będą kursowały - w zamian zostanie wprowadzona autobusowa komunikacja zastępcza – informuje miasto.

Remont torowiska w Bytomiu – zmiany w rozkładach jazdy

Zaplanowane przez Tramwaje Śląskie przełożenie ruchu na przebudowany tor i rozpoczęcie prac na drugim torze zacznie się 15 kwietnia w godzinach porannych. Oddany zostanie odcinek między Bytomiem-Stroszkiem, a ul. Piłkarską.

- Przebudowa rozjazdów w rejonie ul. Tarnogórskiej i Strzelców Bytomskich będzie powodem zmian w kursowaniu tramwajów na Stroszek. Od godz. 6.00 15 kwietnia do godz. 22.00 16 kwietnia na Stroszek nie będzie kursowała linia tramwajowa nr 49 a w zamian wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa T-49 – informuje Urząd Miejski.

Władze Bytomia informują ponadto, że linia nr 49 będzie kursować na trasie Łagiewniki Zajezdnia - Bytom pl. Sikorskiego - Bytom Szkoła Medyczna. Zmiany w rozkładach jazdy obejmą również linie nr: 3, 5, 9 i 10. Informacje o planowanych zmianach w kursowaniu tramwajów można znaleźć na stronie internetowej rj.metropoliaztm.pl.

Tomasz Jabłeka z firmy Contraxim, wykonawcy inwestycji, zapewnia, że od poniedziałku pasażerowie będą już korzystać z nowego, komfortowego odcinka. Wyjaśnia, że nowe torowisko będzie cichsze od dotychczasowego dzięki zastosowaniu bezstykowego łączenia. i podkreśla, że firma używa przy remoncie wysokiej jakości kamienia – melafiru.

- Jest to kamień najwyższej jakości. Jest używany na kolei, jako materiał pierwszej kategorii. A przy okazji wprowadzamy kolor do miasta, ponieważ kamień jest czerwony, bardzo ładnie to wygląda – wyjaśnia Tomasz Jabłeka.

Odcinek między Bytomiem-Stroszkiem, a ul. Piłkarską, który zostanie oddany w dniach 15-16 kwietnia będzie liczył ok. 5 km.

- Tor jest już podbity i wyregulowany, po przełożeniu ruchu będzie osiągnięta końcowa jakość przejazdu. Zamontowane są nowe przejazdy, będą gotowe nowe perony z oznaczeniami dla osób niewidomych. Mamy już stałą wysokość toru, więc możemy do niego wszystko dopasować – zapewnia Tomasz Jabłeka.

Dodaje, że nowe perony będą oddawane do użytku praktycznie w każdym kolejnym tygodniu.

Jak informuje Urząd Miejski, prace wykonane w marcu obejmują m.in. przebudowę przejazdów tramwajowych przez ul. Dąbrowa Miejska, Leśną i Węglową, wykonano przejścia dla pieszych, zamontowano szyny do podkładów strunobetonowych na odcinku od zajezdni w Stroszku do ul. Piłkarskiej, a także przebudowano sieć trakcyjną w rejonie Centrum Handlowego M1.

Remont torowiska tramwajowego w Bytomiu – dalsze prace w toku

Kolejny etap remontu wiaduktu tramwajowego nad ul. Wrocławską rozpoczął się 12 kwietnia. Obejmuje prace związane z oczyszczeniem powierzchni betonowych, w tym filarów i przyczółków wiaduktu, a także uzupełnienie ubytków. Z kolei na wakacje zaplanowana jest przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od ul. Olimpijskiej do ul. Chrzanowskiego. W ramach inwestycji zostanie dobudowany drugi tor przy ul. Tarnogórskiej, dzięki temu tramwaje nie będą musiały korzystać z tzw. mijanki.

- Przebudowa torowiska tramwajowego od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich i Sądowej do zajezdni w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez spółkę Tramwaje Śląskie w Bytomiu. Linia ta łączy bowiem centrum Bytomia z Dąbrową Miejską, a także osiedlem im. gen. Ziętka oraz Stroszkiem, zapewniając mieszkańcom tych dzielnic dojazd do centrum, ale również Chorzowa i Katowic. Realizacja tej inwestycji podzielona jest na odcinki, a mimo trwających prac, cały czas utrzymywany jest ruch tramwajowy na tej linii – podkreśla bytomski Urząd Miejski.

Przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Śródmieścia Bytomia, czyli skrzyżowania ulic Sądowej i Powstańców Warszawskich, do zajezdni w Stroszku kosztuje łącznie 88,5 mln zł. Tramwaje Śląskie pozyskały na ten cel dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości ponad 75 proc. środków kwalifikowanych.

Zobacz także

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera