Remont ulicy 3 Maja w Chorzowie. Śnieg zasypał drogę i torowisko
Zima nie ułatwia pracy drogowcom. Na zdjęciach widać, jak śnieg zasypał remontowane torowisko i ulicę 3 Maja. Przypomnijmy, że w Chorzowie, od listopada 2019 roku trwa przebudowa ulicy 3 Maja. To największa inwestycja drogowa w mieście, która obejmuje wymianę torowiska i nawierzchni oraz budowę ścieżki rowerowej i wymianę oświetlenia. Remont ulicy 3 Maja z modernizacją torowiska to łącznie przebudowa 2 km 300 m drogi. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z prac drogowych.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
Przebudowa ulicy 3 Maja to inwestycja warta ponad 70 milionów złotych. Za tę kwotę całkowicie przebudowany zostanie ulica 3 Maja, a także chodniki i torowisko. Powstanie też droga dla rowerów i przystanki wiedeńskie, wymienione zostaną również instalacje. Wykonawcą robót jest firma Silesia Invest z Gliwic. Według planów remont ulicy 3 Maja w Chorzowie zakończy się w 2021 rok.
Nie przeocz
- Masz którąś z tych chorób? Szczepionkę na koronawirusa otrzymasz szybciej
- Licytacje komornicze samochodów STYCZEŃ 2021 Atrakcyjne oferty z całego kraju
- Park Światła w Mysłowicach jest oblegany przez rodziny. Tłumy na wieczornym pokazie
- Co zdrożeje w 2021? Więcej zapłacimy za brak OC, wywóz śmieci, prąd, psa i abonament
Przebudowa torowiska na ulicy 3 Maja w Chorzowie
Remont ulicy 3 Maja w Chorzowie to spora inwestycja w zakresie tramwajowym. Inwestycja ta obejmuje m.in. wymianę torowiska i sieci trakcyjnej. Zadanie w zakresie tramwajowym podzielono na trzy etapy - odcinek od ul. Katowickiej do ul. Floriańskiej, odcinek od ul. Składowej do granicy z miastem Świętochłowice oraz trzecie etap, czyli odcinek od ul. Floriańskiej do ul. Składowej. Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie, wyjaśnia na jakim etapie są prace na poszczególnych odcinkach tej inwestycji.
Remont ul. 3 Maja w Chorzowie. Będzie nowa jezdnia, chodnik ...
Odcinek od ul. Katowickiej do ul. Floriańskiej - tu ułożone są dwa tory w płytach prefabrykowanych, szyny są zamontowane z wykorzystaniem mas elastycznych, układane są płyty międzytorza. Wcześniej oczywiście wykonane zostały wszystkie prace ziemne, budowa systemu odwodnienia itp.
Odcinek od ul. Składowej do ul. Bytomskiej - ułożony jest spory zakres torowiska wydzielonego - na podkładach strunobetonowych, a także torowiska w płytach. Ułożono także ciąg pieszo-jezdny, wykonano przejazdy przez torowisko z wjazdem do posesji. Wykonane są prace przy przebudowie infrastruktury podziemnej oraz większość słupów trakcyjnych.
Zobacz koniecznie
- Zdemontowany jest stary wiadukt nad dawną linią kolei piaskowej i trwają prace przy palowaniu terenu pod budowę nowego obiektu inżynieryjnego - mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.
Odcinek od ul. Floriańskiej do ul. Janasa - w styczniu planowane jest udostępnienie Wykonawcy tego odcinka i rozpoczęcie robót.
- Prace są mocno opóźnione. Problemem są przede wszystkim kolizje z instalacjami podziemnymi, konieczność ich przebudowania a co się z tym wiąże uzgodnień z gestorami poszczególnych sieci. Na odcinku od ul. Katowickiej do ul. Floriańskiej dalsze prace w zakresie tramwajowym (chodzi o budowę fundamentów pod ustawianie słupów trakcyjnych) nie mogą być prowadzone ze względu na z problemy z przebudową instalacji podziemnych w miejskim zakresie Inwestycji - mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.
Musisz to wiedzieć
- Z naszej strony na razie nie ma zmiany terminu realizacji tego zadania. W tej chwili nie umiem odpowiedzieć na pytanie o termin wznowienia ruchu tramwajów. Żeby tak się stało musi być przejezdny cały ciąg od ul. Katowickiej aż do Rudy Śląskiej Chebzia - dodaje rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.
Zgodnie z zapisami umowy Generalny Wykonawca - firma Silesia Invest - ma zrealizować zadanie w zakresie tramwajowym do końca czerwca 2021 r. Koszt realizacji inwestycji, zgodnie z zapisami umowy, wynosi blisko 57,5 mln zł netto.
Bądź na bieżąco i obserwuj
500+. Będzie zmiana okresu rozliczeniowego