Ruch płynny, ale utrudnienia spore
Na co dzień, w godzinach szczytu trochę tu postoimy, jednak ruch odbywa się w miarę płynnie, bo kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy. Najgorzej było pierwszego dnia. Korek był ogromny.
Drogowcy zapewniają, ze lewe i środkowe pasy obu jezdni będą miały nową nawierzchnię jezdni do 15 października. Cały remont na S86 ma się skończyć dopiero miesiąc później, czyli 15 listopada.
INFRASTRUKTURA BUDOWA DRÓG, ZOBACZ KONIECZNIE
- Beskidzka ekspresówka nabiera kształtów. Powstają estakady i tunele. Sami zobaczcie
- To już drugi nowy odcinek S1 z pozwoleniem na budowę. Na pierwszym trwają prace
- Między Sosnowcem i Katowicami korek po horyzont. Rozpoczął się remont
- To śląskie lotnisko, zarządzane z regionu. I tak ma zostać - deklarują samorządowcy
- Śląskie. Za trzy lata gierkówka ma być jak nowa. Szykuje się przetarg za przetargiem
- Wyboje na A1 znikną, ale w 2025 roku. Wcześniej zlikwidują garb na A1 pod Częstochową
Remont kapitalny nie był tu potrzebny?
Wielu kierowców zwracało uwagę na fakt, że stan ekspresowej S86 wcale nie był jeszcze najgorszy i remont nie był aż tak potrzebny. Jak tłumaczy to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad?
- Przy wyborze odcinków do remontów, oprócz wyników kampanii pomiarowej, brane jest również pod uwagę natężenie ruchu na drodze oraz wiek nawierzchni. Zabiegi remontowe na drodze ekspresowej pomiędzy Sosnowcem a Katowicami wykonywaliśmy w latach 2008 i 2009. Standardem w GDDKiA jest, że na autostradach i drogach ekspresowych planuje się wykonanie zabiegów odświeżających po co najmniej 10 latach. Wiek remontowanej nawierzchni S86 w zależności od odcinka wynosi 13 i 14 lat. Średni dobowy ruch pojazdów na tym odcinku drogi ekspresowej wynosi 112 736 i jest najwyższy w województwie śląskim. Jednym z głównych powodów remontu tej drogi jest niezadowalający stan właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni. Obliguje to zarządcę do podjęcia działań naprawczych, aby nie dopuścić do pogorszenia jej stanu, który wpływałby na bezpieczeństwo użytkowników – tłumaczą przedstawiciele GDDKiA w Katowicach.
Wykonawcą prac remontowych jest pruszkowski Drogomex. Koszt remontu to 24,8 mln złotych.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?