Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na południe Katowic: 2000 katowiczan za. Jest projekt uchwały obywatelskiej

Justyna Przybytek
Radny Tomasz Godziek
Radny Tomasz Godziek Marzena Bugała - Azarko
Tramwaj na południe Katowic coraz bliżej. W środę do biura katowickiej Rady Miasta wpłynął obywatelski projekt uchwały dotyczący budowy linii tramwajowej na południe Katowic. Tramwaj na południe Katowic poparło 2000 katowiczan

Radny Tomasz Godziek, jeden z inicjatorów powstania obywatelskiego projektu uchwały, jeszcze w środę przed sesją RM zbierał podpisy poparcia pod wnioskiem w centrum Katowic. – Aby Rada Miasta musiała zająć się tematem wystarczy nam 500 podpisów, mamy 1000 podpisów z numerem pesel i tyle samo bez tego numeru. Ludzie sami przychodzili i mówili, że to świetny pomysł, że pamiętają plany sprzed lat – opowiadał Godziek.

Obywatelski projekt uchwały ma zobligować władze Katowic do podjęcia działań w sprawie rozbudowy linii tramwajowej z Brynowa na południe Katowic. – Chodzi o powstanie wieloletniego planu tej inwestycji, przygotowania studium wykonalności, opracowanie różnych wariantów rozbudowy – wyjaśnia radny.
Dodaje, że Rada Miasta ma trzy miesiące czasu na rozpatrzenie projektu uchwały.

Tramwaj na południe KatowicChcą tramwaju do Ligoty i Piotrowic. Możliwe?

O co chodzi w projekcie? Tramwaj na południe Katowic... o tej inwestycji mówi się od kilkudziesięciu lat. Jednak jak dotąd w sprawie nie podjęto żadnych działań. Tymczasem brak dobrej komunikacji między centrum a południem staje się coraz bardziej dotkliwy.

W sumie w Katowicach zameldowanych jest ok. 290 tys. osób. Śródmieście zamieszkuje 29.702, niewiele mniej mieszkańców mają Ligota i Panewniki – 28.793 oraz sąsiednie Piotrowice i Ochojec – 23.624. Zdaniem pomysłodawców inicjatywy brak dobrej komunikacji między tymi dzielnicami, to m.in. powód wyludniania się centrum.
Do tej pory wszystkie urząd ucinał rozmowy o rozbudowie linii tramwajowej. Miasto chce bowiem stawiać na rozwój sieci kolejowej – budowę nowych przystanków – i skomunikowanie ich z dzielnicami poprzez linie autobusowe.

Godziek przekonuje, że jedno nie wyklucza drugiego: należy równolegle rozwijać sieć tramwajową i kolejową, bo mają inne funkcje. Dodaje, że inwestowanie w tramwaj jest łatwiejsze i pewniejsze.

Ale dopiero studium, opracowane przez specjalistów od transportu, ma dać odpowiedź na pytanie, czy pociągnięcie linii tramwajowej do Piotrowic i Ligoty jest możliwe, a jeśli tak, to w jakim wariancie.

Tramwaj na południe Katowic. Czy ta inwestycja jest możliwa? Potrzebna? Piszcie w komentarzach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!