Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaje wracają na bytomskie trasy. Od soboty pojedziemy na Stroszek i do Szkoły Medycznej. Jednak to nie koniec prac wokół torowisk

OPRAC.:
Aleksandra Wielgosz
Aleksandra Wielgosz
Od 30 grudnia, pasażerowie będą mogli znowu skorzystać z połączeń tramwajowych między Śródmieściem a Szkołą Medyczną i dzielnicą Stroszek.
Od 30 grudnia, pasażerowie będą mogli znowu skorzystać z połączeń tramwajowych między Śródmieściem a Szkołą Medyczną i dzielnicą Stroszek. UM Bytom/Grzegorz Goik
W sobotę 30 grudnia, nastąpi długo wyczekiwane przywrócenie tramwajowych połączeń ze śródmieścia Bytomia do dzielnicy Stroszek i Szkoły Medycznej. Powoli kończy się realizowana przez Tramwaje Śląskie SA przebudowa jednej z najważniejszych linii tramwajowych w Bytomiu.

Jak podaje oficjalna strona miasta Bytomia, wznowione zostanie kursowanie linii nr 19 na trasie Stroszek Zajezdnia - pl. Sikorskiego - Łagiewniki Zajezdnia oraz linii nr 49 na trasie Stroszek Zajezdnia - pl. Sikorskiego, zaś linia tramwajowa nr 10 będzie kursowała na trasie Szkoła Medyczna - pl. Sikorskiego - Zabrze Zaborze.

- Powrót linii tramwajowych łączących Śródmieście ze Stroszkiem i Szkołą Medyczną przy ul. Wrocławskiej z pewnością ułatwi mieszkańcom naszego miasta codzienny dojazd do pracy oraz szkół - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. - Przebudowa jednej z najważniejszych linii tramwajowych w mieście wpłynie nie tylko na poprawę bezpieczeństwa i komfort jazdy podróżnych, ale także skróci czas przejazdu do północnych dzielnic miasta - czytamy wypowiedź wiceprezydenta Michała Biedy.

Okazuje się, że dopuszczenie do ruchu tramwajowego zmodernizowanego torowiska będzie miało wpływ na znaczną liczbę linii. Tramwaje Śląskie podają pełną listę zmian:

  • Wprowadzenie nowego rozkładu jazdy linii tramwajowych nr 2, 7, 9, 29, 30, 38 na dni robocze i wolne od pracy, uwzględniający wyjazdy i zjazdy do zajezdni w Stroszku.
  • Wprowadzenie nowego rozkładu jazdy linii tramwajowej nr 3 na dni robocze i wolne od pracy.
  • Wprowadzenie nowej trasy linii tramwajowej nr 10 w relacji Zaborze Pętla – Chebzie Dworcowa – Chorzów Targowisko – Bytom Pl. Sikorskiego – Bytom Szkoła Medyczna. Wprowadzony zostanie również nowy rozkład jazdy na dni robocze i wolne od pracy, uwzględniający wyjazdy i zjazdy do zajezdni w Stroszku oraz do zajezdni w Gliwicach.
  • Wznowienie kursowania tramwajów na linii 19 na trasie Stroszek Zajezdnia – Łagiewniki Zajezdnia.
  • Wznowienie kursowania tramwajów na linii 46 na trasie Stroszek Zajezdnia – Bytom Pl. Sikorskiego.
  • Zawieszenie autobusowej komunikacji zastępcza T-49 i T-56.

Otwarcie torowiska nie jest ostatecznym zakończeniem prac

To nie koniec prac wokół torowisk. Co najmniej do 15 grudnia będą trwały prace wokół trzech skrzyżowań: ul. Chrzanowskiego z ul. Tarnogórską, ul. Olimpijskiej z ul. Tarnogórską oraz ul. Łokietka z ul. Drzewną.

- Obecnie wykonawca - konsorcjum firm Contraxim Sp. z o.o. z Zielonej Góry i PPHU Dabud Sp. z o.o. z Chorzowa przygotowuje teren w rejonie tych przejazdów do rozpoczęcia prac asfaltowych - informuje oficjalna strona miasta.

Do wykonywanych prac należy zaliczyć również naprawianie uszkodzonych podczas remontu chodników, zieleńców i barierek.

Modernizacja torowiska. Zakres prac

Przebudowa torowiska przebiegała w sposób kompleksowy.

- Inwestycja obejmowała odcinek ok. 14 tys. metrów toru pojedynczego. Przeznaczony do modernizacji odcinek był linią niemal w całości dwutorową, wydzieloną. Jedynie przy Szkole Podstawowej Mistrzostwa Sportowego linia na nieco ponad stumetrowym fragmencie była jednotorowa i w ramach tej inwestycji została zastąpiona linią dwutorową. W ramach inwestycji dwutorowa linia tramwajowa wybudowana została w technologii klasycznej na podkładach strunobetonowych, zaś przejazdy torowo-drogowe i przejścia przez torowisko powstały z użyciem prefabrykowanych płyt torowych. Przebudowany został układ zasilania wraz ze słupami i siecią trakcyjną. Wybudowane zostały nowe perony tramwajowe, zamontowane elektrycznie sterowane i podgrzewane zwrotnice oraz system smarownic minimalizujący hałas - czytamy na oficjalnej stronie miasta.

Całość przebudowy to łącznie około 88,9 mln zł brutto.

Prace nadprogramowe - modernizacja pętli tramwajowej

Tramwaje Śląskie, korzystając z wyłączenia tej części torowiska, zmodernizowały pętlę tramwajową ulokowana naprzeciwko Szkoły Medycznej.

- Przebudowa torowiska obejmowała modernizację rozjazdów z ogrzewaniem, torowisko tramwajowe na podkładach strunobetonowych, a także malowanie słupów trakcyjnych i rozwieszenie nowej sieci trakcyjnej - informuje oficjalna strona miasta.

Koszt tej inwestycji wyniósł około 670 tys. zł.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera