Na razie tunel został otwarty w takim właśnie kształcie, ale ostatecznie będą jeszcze kolejne zmiany, co zapowiada miasto. Obecnie prowadzą do tego podziemnego przejścia dwie asfaltowe drogi: od strony ul. Konopnickiej od śródmieścia oraz od strony skrzyżowania ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego. Widać jednak, że to jeszcze nie koniec tego przedsięwzięcia. Najważniejsze, że można bez większych problemów dostać się na drugą stronę miasta.
Jakie zmiany nas zatem jeszcze czekają? Jak dowiedzieliśmy się w dąbrowskim Urzędzie Miejskim zostaną one wprowadzone w momencie, kiedy możliwe będzie wyburzenie budynku dróżnika. Wówczas powstanie tutaj druga pochylnia dla rowerzystów, pieszych oraz osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się, która skierowana zostanie w stronę ulicy Kolejowej. Będzie spełniała wszystkie parametry i kryteria dla tego typu pochylni. Drugie zejście od strony śródmieścia, które dziś jest już dostępne, także będzie miało nieco inne otoczenie niż obecnie.
Nie przeocz
- Oto oficjalne stawki emerytur po waloryzacji 2022. Zobacz, jak zmieni się świadczenie
- Nie jedzcie tego! Biedronka, Lidl i IKEA usuwają żywność z toksyczną substancją
- Rzeźnia Miejska w Chorzowie ma być odnowiona. Co w niej powstanie?
- Planetarium Śląskie. Lśniąca kopuła robi wrażenie. Będzie też niespodzianka
Prace przy budowie tego tunelu przyspieszyły od połowy września 2021 roku, kiedy przez tory przy ul. Konopnickiej przejechał ostatni samochód. Najpierw przy pomocy wibromłota wykop został zabezpieczony ściankami Larsena, potem wybrana została z niego ziemia. W październiku montowany był drugi segment przejścia. Na koniec czekało wylewanie na mokro żelbetowych elementów wyjścia i wejścia. Przejście zostało zaizolowane, zasypane od góry. Kiedy torowcy zajęli się układaniem na górze toru kolejowego, budowniczy pracowali przy budowie zejścia i wyjścia z tunelu.
Przejście, które powstało pod torami, służy pieszym i rowerzystom. Kierowcy skorzystają natomiast z drugiego tunelu pod torami, który powstaje kilkaset metrów dalej, na przedłużeniu ul. Kościuszki. Kolejny taki tunel powstaje w dzielnicy Gołonóg, tuż obok tamtejszej stacji kolejowej.
Budowa tunelu w ul. Konopnickiej jest częścią budowy centrum przesiadkowego przy stacji Dąbrowa Górnicza i przebudowy układu drogowego w centrum. W ramach tej inwestycji powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego – łącznie na 375 miejsc; tunel drogowy łączący te ulice; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy; droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą; wspomniany tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej, który zostanie zlikwidowany.
Musisz to wiedzieć
W ramach prac przebudowane zostały także perony i tory przy stacji. Remont przechodzi ul. Kolejowa, gdzie powstaje uzbrojenie i kanalizacja, położona została nowa nawierzchnia, wykonana droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Za 229 mln zł zadanie wykonuje konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie prowadzone jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?