Żelazny Szlak Rowerowy w Jastrzębiu-Zdroju to najpiękniejsza trasa rowerowa w Polsce

Jacek Bombor
Jacek Bombor
Żelazny Szlak Rowerowy w Jastrzębiu-Zdroju
Żelazny Szlak Rowerowy w Jastrzębiu-Zdroju FB/Anna Hetman
Ostatni odcinek Żelaznego Szlaku Rowerowego - od jastrzębskiej dzielnicy Moszczenica do Zebrzydowic jest już prawie gotowy. Najpiękniejszą trasą rowerową w Polsce, poprowadzoną w dużej części dawnymi nasypami kolejowymi, pojedziemy latem. Pętla po polskiej stronie (Godów, Jastrzębie, Zebrzydowice) i czeskiej (w Petrovicach i Karvinie) ma prawie 30 kilometrów.

Żelazny Szlak Rowerowy

Ostatni odcinek Żelaznego Szlaku Rowerowego - od jastrzębskiej dzielnicy Moszczenica do Zebrzydowic jest już prawie gotowy. Najpiękniejszą trasą rowerową w Polsce, poprowadzoną w dużej części dawnymi nasypami kolejowymi, pojedziemy latem. Pętla po polskiej stronie (Godów, Jastrzębie, Zebrzydowice) i czeskiej (w Petrovicach i Karvinie) ma prawie 30 kilometrów.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA

Osiem kilometrów jastrzębskiej części Żelaznego Szlaku Rowerowego wygląda wspaniale. Malownicza, poprowadzona dawnymi nasypami kolejowymi trasa, z pięknymi widokami – to robi wrażenie. Nie mamy wątpliwości, to najpiękniejsza trasa rowerowa na Śląsku i w Polsce.

- Dopinane są ostatnie prace, z końcem czerwca zostanie otwarta, nie mam wątpliwości, że to będzie wspaniała atrakcja Jastrzębia - cieszy się prezydent Jastrzębia-Zdroju, Anna Hetman.

Pani prezydent pochwaliła się zdjęciami na swoim oficjalnym profilu na Facebooku (zdjęcia jastrzębskiego odcinka także w naszej galerii). Mamy zdjęcia także z jastrzębskiego pierwszego kilometra (pierwszy etap), otwartego jesienią 2018 roku, a także trzykilometrowego odcinka w Godowie!

Są miejsca postojowe dla rowerzystów, miejsca na posiłek, kosze na śmieci, a także tablice informacyjne. Żelazny Szlak Rowerowy w naszym regionie jest już więc praktycznie w całości gotowy. Ścieżka wykonana jest z mieszanki minieralno-poliuretanowej na podbudowie z betonu i na znacznym odcinku została zabezpieczona barierkami.

Obejrzyj dokładnie

Kwota dofinansowania do odcinka jastrzębskiego wyniosła 3 mln 453 euro (ponad 8 mln zł) Przypomnijmy, pięć samorządów leżących bezpośrednio przy dzisiejszej granicy polsko-czeskiej postanowiło z problemu zamykanych i niewykorzystanych linii kolejowych, a także potencjału drzemiącego w historii kolejnictwa, stworzyć szansę na stworzenie unikatowego transgranicznego produktu turystycznego. Zapadła decyzja o budowie Żelaznego Szlaku Rowerowego łączącego Godów – Jastrzębie-Zdrój – Zebrzydowice – Petrovice u Karvine – Karvinę. Cała pętla, po polskiej i czeskiej stronie, wynosi prawie 30 kilometrów.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury zmodernizował swoją infrastrukturę

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie