Na Rakowie jest jeden zadaszony peron przystankowy dla autobusów, 4 miejsca postojowe dla taksówek, tyle samo dla osób niepełnosprawnych, parking zadaszony dla 15 rowerów, 30 miejsc postojowych dla samochodów osobowych.
Centra z częścią drogową kosztują 68 mln 865 tys. zł. Częstochowa uzyskała do realizacji samych centrów dofinansowanie w wysokości 27,5 mln zł ze środków UE w ramach Regionalnych Inwestycji Terytorialnych na lata 2014-2020.
Zasadnicze prace przy budowie węzłów przesiadkowych miały zakończyć się do końca czerwca 2020 roku, a całość umowy miała być zrealizowana do końca sierpnia 2020 roku. Jednak z powodu epidemii koronawirusa wystąpiły trudności, głównie na budowie centrum przy dworcu głównym PKP, przy ulicy Piłsudskiego, w części przed Konduktorownią. Na Stradomiu centrum jest gotowe.
Nie przeocz
Parking przy dworcu PKP Częstochowa Główna od strony ul. Piłsudskiego będzie miał 4 zadaszone perony dla autobusów, 5 miejsc postojowych dla taksówek, 10 miejsc dla niepełnosprawnych, 15 miejsc dla rowerów oraz 50 miejsc dla samochodów osobowych.
Z budową centrów wiąże się System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na przystankach komunikacji miejskiej, który jest realizowany w ramach osobnej umowy za 3,6 mln zł. Na system składa się 50 cyfrowych tablic przy 47 najważniejszych przystankach autobusowych i tramwajowych – a 3 przy centrach przesiadkowych. Tablice informują o rzeczywistym czasie przyjazdu i odjazdu pojazdów oraz ewentualnych utrudnieniach w ruchu.
Musisz to wiedzieć
Zobacz koniecznie
Bądź na bieżąco i obserwuj
Giganci zatruwają świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?