To był długi remont A4, ale dobiegł końca
To był bardzo długi remont, nic dziwnego, że kierowcy często narzekali na zwężenia, wyłączenia pasów lub całej jezdni z ruchu. Mowa o opolskim odcinku autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny i granicą z woj. Śląskim. Od 27 września rozpocznie się tam przywracanie docelowej organizacji ruchu.
INFRASTRUKTURA BUDOWA DRÓG, ZOBACZ KONIECZNIE
- Beskidzka ekspresówka nabiera kształtów. Powstają estakady i tunele. Sami zobaczcie
- Na tych drogach musicie dziś zwolnić. Zaczęło się frezowanie
- To śląskie lotnisko, zarządzane z regionu. I tak ma zostać - deklarują samorządowcy
- Pierwszy odcinek S1 między Mysłowicami i Bielskiem-Białą ma pozwolenie na budowę
- Śląskie. Za trzy lata gierkówka ma być jak nowa. Szykuje się przetarg za przetargiem
- Wyboje na A1 znikną, ale w 2025 roku. Wcześniej zlikwidują garb na A1 pod Częstochową
Jak twierdzą przedstawiciele opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, likwidowanie barier z sąsiedniej jezdni może jednak potrwać kilka dni.
Ostatni etap inwestycji przewidywał remont jezdni południowej (w kierunku Katowic) na odcinku o długości około 18 km oraz jezdni północnej (w kierunku Wrocławia) na odcinku o długości około 12 km. Prace obejmowały także wymianę nawierzchni na dwóch węzłach drogowych - Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres robót inwestycja trwała od III kwartału 2021 roku do III kwartału 2022 r.
- W ubiegłym roku prace skupiły się na dwóch etapach - zarówno na jezdni południowej (w kierunku Katowic), jak i północnej (w kierunku Wrocławia). Łącznie odnowiono nawierzchnię na około 13 km wraz z remontem na węźle Kędzierzyn-Koźle. W tym roku prace były realizowane w trzech etapach. Początkowo na jezdni południowej (w kierunku Katowic) - najpierw na 2,5-kilometrowym odcinku w okolicach Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Góra św. Anny, a następnie na obu jezdniach 7-kilometrowego odcinka od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy woj. opolskiego i śląskiego wraz z węzłem Strzelce Opolskie -informuje opolska GDDKiA.
Cały opolski odcinek A4 już jak nowa
Remont autostrady A4 przewidywał wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostały bariery linowe, a na nowej nawierzchni położono oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmował także wymianę barier betonowych, remont systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.
Jak podkreślają przedstawiciele GDDKiA - od 2013 r. udało się wyremontować całość opolskiego odcinka autostrady A4 (około 170 km w podziale na jezdnię północną i południową).
- Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady – informuje GDDKiA.
Nie przeocz
- Zwykły dzień w Częstochowie w latach 50., 60. i 70. Takiego miasta już nie ma...
- Nocne Katowice w PRL. Miasto tysiąca neonów. Zenit, Skarbek, Telimena... Zobaczcie!
- Pan Arek znalazł pod Częstochową ogromnego grzyba! Waga i obwód? Będziecie w szoku
- Trzebinia. Na cmentarzu zapadła się ziemia! Zniszczone groby
Zobacz także
Musisz to wiedzieć
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?