PKP sprzedaje zabytkowy tabor. Do kupienia m.in. wagony, lokomotywy, drezyny [ZDJĘCIA]

KAG
Warszawa Lokomotywa parowa - kocioł grzewczy.Rok produkcji: 1943Cena: 11 000 zł
Warszawa Lokomotywa parowa - kocioł grzewczy.Rok produkcji: 1943Cena: 11 000 zł PKP SA
Udostępnij:
Lokomotywy, wagony pasażerskie i mieszkalne, pługi, dźwigi i wiele, wiele więcej sprzętu kolejowego spółka PKP SA wystawiła na sprzedaż. Łącznie PKP SA oferuje chętnym 163 sztuki taboru kolejowego. Wśród najciekawszych zabytków m.in. wagon osobowy z 1895 roku, wagon bagażowo-pocztowy z 1912 roku, a także lokomotywa parowa z 1951. Ceny wystawionego taboru wahają się od 900 do 20 000 zł. PKP SPRZEDAJE ZABYTKOWY TABOR

Sprzedaż 163 sztuk zabytkowego taboru kolejowego to szansa dla pasjonatów kolejnictwa na zdobycie historycznych pojazdów. Wystawione na sprzedaż zabytkowe wagony, lokomotywy, dźwigi oraz inne sprzęty kolejowe znajdują się w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie oraz Wrocławiu.

Część z wystawionych na sprzedaż pojazdów została wpisana do rejestru konserwatora zabytków. Niektóre z zabytków to ponad stuletnie pojazdy, które lata swojej świetności mają już dawno za sobą. Lakier i dawny szyk zastąpiła rdza oraz butwiejące drewno. Z kolei inne trzymają się całkiem nieźle, a ich przyszły właściciel może jeszcze je wykorzystać w ciekawy sposób.

Remont trasy Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej poprawi komunikację [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]
Kolej Warszawsko-Wiedeńska wczoraj i dziś [DWORCE, MAPA, ROZKŁAD JAZDY, FILMY]

Duża część z wystawionego na sprzedaż taboru kolejowego pochodzi Ośrodków Wczasów Wagonowych. Chętni więc będą mogli przenieść się w czar dawnych lat. Do przetargu PKP mogą zgłaszać się muzea, organizacje społeczne prowadzące muzea, fundacje, stowarzyszenia mające status organizacji pożytku publicznego i prowadzące działalność w zakresie ochrony zabytków techniki kolejowej.

Pociągi z Katowic są wolniejsze niż w 1937 r.? [SPRAWDZAMY]

W przetargu mogą również wziąć udział samorządy, zainteresowane odrestaurowaniem zabytkowego taboru. W przetargu nie mogą wziąć udziały m.in. osoby, które "w ciągu ostatnich trzech alt przed wszczęciem postępowania wyrządziły PKP SA szkodę, a ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania".

Odnowione dworce PKP: Zobacz jak wypiękniały stare i zapuszczone dworce w Polsce [ZDJĘCIA]

PKP SA informuje, że oferty zakupu należy składać w siedzibie PKP SA na ul. Szczęśliwickiej 62 w Warszawie do dnia 22 kwietnia 2014 r. Więcej informacji na temat przetargu PKP SA można znaleźć na podanej stronie PKP SA


*Próbny sprawdzian szóstoklasistów 2014 ARKUSZE + KLUCZ ODPOWIEDZI
*Horoskop 2014: Karty tarota ostrzegają [PRZEPOWIEDNIE NA 2014]
*Tabliczka mnożenia do wydrukowania [WZORY TABLICZEK MNOŻENIA]
*Urlop macierzyński 2014 [ZASADY I TERMINY: URLOP RODZICIELSKI]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska będzie potentatem zielonego wodoru?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jarecki
Dzięki kilku byłym pasjonatom kolei jeszcze dekadę temu na stacji Bielsko-Biała Główna obok budynku zabytkowego dworca od dłuzszego okresu czasu znajdował sie bardzo ciekawy skansen złożony z 6 - ciu zabytkowych lokomotyw parowych . Znajdował się tam najcięzszy parowóz produkcji polskiej serii Ty-51, Cięzki parowóz pośpieszny serii Pt-47, parowóz wąskotorowy z byłej kolei w Bytomiu, tzw. parowóz bezogniowy stosowany w rafineriach , , parowóz osobowy serii Tkl-27 oraz najmniejszy parowozik waskotorowy z Lesnej Kolejki Bieszczadzkiej. Atrakcyjne i bezpieczne zestawienie tych zabytkowych lokomotyw z tablicami informacyjnymi , właściwe utrzymanie techniczne i położenie bezposrednio przy budynku dworca i peronach powodowało duże zainteresowanie podróżnych, mieszkanców miasta i regionu a szczególnie licznych szkól róznego szczebla. Niestety brak zainteresowania dalszym jego utrzymaniem ówczesnych władz kolejowych jakoby z uwagi na koszty, a takze władz miasta spowodowalo jego likwidację . Zaprzepaszczono unikalna szansę zachowania dla potomnych tak unikalnego taboru. A może wskazać imiennie tych likwidatorów naszego dobra narodowego, majac na uwadze , ze parowozy te były zaprojektowane przez nasze biura konstrukcyjne i wszystke wybudowane w Fabryce Lokomotyw Parowych w...Chrzanowie ! A jak "prezentuje" sie obecnie ta fabryka wystarczy przejechać sie pociagiem z Oświęcimia do Trzebini. Godne napiętnowania !
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie