Jak poinformowało miasto zabezpieczenia przeciwhałasowe powstaną na ponad trzykilometrowym odcinku drogi. Z ulgą od hałasu odetchną między innymi mieszkańcy domów jednorodzinnych zlokalizowanych bezpośrednio przy tej obciążonej ogromnie ruchem drodze.
W ramach opracowywanych dokumentacji projektowych przewiduje się wykonanie pomiarów hałasu w środowisku. Na ich podstawie zostaną opracowane analizy wykonalności wraz z koncepcją rozwiązań projektowych. Następnie opracowane zostaną projekty budowlane i wykonawcze, na podstawie których uzyskane zostaną decyzje zezwalające na wykonanie inwestycji – decyzje ZRID bądź zgłoszenia robót budowlanych – czytamy na stronie katowickiego oddziału GDDKiA.
O wykonanie zabezpieczeń przeciwhałasowych na tym odcinku od lat walczą mieszkańcy i władze Sławkowa.
– Nasze działania doprowadziły w 2019 roku do wpisania tej inwestycji do wojewódzkiego programu ochrony przed hałasem. Teraz znamy już bliższe szczegóły realizacji tej inwestycji. Z informacji, jakie otrzymałem w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że budowa zakończyć ma się jesienią 2025 roku – wyjaśnia burmistrz Sławkowa Rafał Adamczyk.
W pierwszej połowie 2019 roku w sprawie budowy ekranów akustycznych wzdłuż drogi krajowej nr 94 w Sławkowie do władz województwa wystąpił burmistrz miasta. Wysiłki burmistrza i mieszkańców wsparli w specjalnym apelu miejscy radni. Konieczność budowy ekranów akustycznych zgłaszana była też przez władze miasta i sławkowian podczas konsultacji wojewódzkiego programu ochrony przed hałasem. Na podstawie tego programu władze województwa zobowiązały Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do realizacji budowy ekranów akustycznych w Sławkowie.
Sejmik województwa śląskiego przyjął pod koniec sierpnia 2019 roku wspomniany program ochrony przed hałasem. Znalazła się w nim między innymi budowa ekranów akustycznych na odcinku drogi krajowej nr 94 przebiegającym przez Sławków.
„Program ochrony środowiska przed hałasem dla województwa śląskiego do roku 2023 dla terenów poza aglomeracjami, położonych wzdłuż odcinków dróg o natężeniu ruchu powyżej 3 000 000 pojazdów rocznie i odcinków linii kolejowych o natężeniu ruchu powyżej 30 000 pociągów rocznie” to dokument, w którym wskazane są podstawowe kierunki i zakres działań niezbędnych do przywrócenia dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku. Objęte nim są obszary, na których stwierdzono ponadnormatywne oddziaływanie hałasu.
Nie przeocz
- Pies Bobi żyje już ponad 30 lat! Te rasy psów żyją najdłużej i najkrócej. Sprawdźcie
- Emerycie, tyle otrzymasz od 1 marca po waloryzacji! To konkretne KWOTY BRUTTO, NETTO
- Zakręt Mistrzów znowu dał o sobie znać. Dachowanie na DTŚ w Rudzie Śląskiej FILM
- Tak robią tylko Ślązacy. Sprawdź, czy znasz te zachowania
Zobacz także
Musisz to wiedzieć
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?