Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Śląskie stoi w korkach. Godzinami

Karol Świerkot
marek michalski
Kwadrans na stanie w korkach musimy doliczyć w Pszczynie, pół godziny w Tychach, a nawet godzinę w Częstochowie. Tak wygląda powakacyjna rzeczywistość na śląskich drogach.

Remontów, które są prowadzone tylko pod jurysdykcją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach jest 21. Do tego dochodzą inwestycje miejskie i wojewódzkie. Najbardziej uciążliwe czekają na nas w Tychach, Pszczynie, Bielsku-Białej, Częstochowie i Rybniku.

Niestety, większość z prowadzonych inwestycji to roboty długoterminowe. Na pocieszenie można dodać, że terminy ukończenia przynajmniej części z nich przypadają jeszcze na ten rok. Nie brakuje jednak remontów, których realizacja może się wydłużyć. Przebudowa tyskiej jedynki ma już dwumiesięczne opóźnienie. Na 6,5 km odcinku bardziej intensywne roboty widać raptem w dwóch miejscach. Władze miasta tłumaczą to robotami ziemnymi - Są to prace, których z drogi nie widać - mówi Mieczysław Podmokły, wiceprezydent Tychów.

Pierwszy etap inwestycji miał zostać osiągnięty już 30 czerwca. Termin nie został dotrzymany, co oznacza dla kierowców kolejne miesiące w korkach.

Obok Tychów problemy są też przy budowie drogi S69, z Bielska-Białej do Żywca. - Wykonawca złożył wniosek o wydłużenie terminu realizacji - mówi Dorota Marzyńska-Kotas, rzeczniczka GDDKiA w Katowicach. Póki co, aktualny pozostaje listopadowy termin ukończenia inwestycji. - Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, czy zgodzić się na przesunięcie terminu - wyjaśnia.
W Częstochowie remont wiaduktów na "gierkówce" zaczął się miesiąc temu i według planów potrwa rok.

Pół godziny w korku w godzinach szczytu to w Tychach norma. Kierowcy stoją i złorzeczą tak od pół roku, od kiedy zamknięto nitkę DK1 w stronę Katowic. Stojąc obserwują, że na budowie niewiele się dzieje. W tej chwili opóźnienia prac sięgają już dwóch miesięcy.

Wiceprezydent Tychów Mieczysław Podmokły, odpowiedzialny za inwestycję, uspokaja: Prace trwają, choć ich nie widać. Do końca października ruch ma zostać przerzucony z nitki w stronę Bielska na pas do Katowic. - To będzie drugi etap, tzw. drugi kamień milowy - mówi. Wciąż jednak nie udało się jeszcze osiągnąć pierwszego. - Jak wejdziemy na plac budowy drugiej nitki, nadrobimy opóźnienia - wierzy.

O zmianie inwestora (Polimex Mostostal), nikt w magistracie nie chce słyszeć. - Nie rozpatrujemy takiej opcji - mówi Podmokły. Podobne problemy, jak w Tychach występują na większości budów, co jednak nie zawsze ma przełożenie na opóźnienia. Węzeł obwodnicy Pszczyny, którego budowa rozpoczęła się w kwietniu, przebiega zgodnie z planem, mimo iż trzeba było wzmocnić konstrukcję DK 1.

Newralgicznych dla kierowców remontów w całym regionie znaleźliśmy 14. Na mapce obok zaznaczyliśmy miejsca, gdzie trzeba odstać najdłużej.


*Tauron Nowa Muzyka ZNAJDŹ SIĘ NA ZDJĘCIACH
*Beerfest 2012 zakończony ZOBACZ ZDJĘCIA
*KONKURS FOTOLATO 2012: Przyślij zdjęcia, zgarnij nagrody!

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!