Jak informuje UTK, naruszenie przepisów przez zarządcę infrastruktury polegało m.in. na eksploatowaniu toru kolejowego z przekroczoną wichrowatością (różnicą w położeniu jednej szyny względem drugiej - red.), przechyłką i nierównościami pionowymi, eksploatowaniu toru kolejowego w bardzo złym stanie podsypki, nieprawidłowym sposobie zabezpieczenia pęknięcia szyny bez podparcia w miejscu jej pęknięcia i braku kompletu śrub łubkowych w eksploatowanym torze, nieprawidłowej naprawie szyn wstawkami krótszymi niż 6 metrów i braku właściwego odwodnienia.
Taki stan torów wymuszał ograniczenie prędkości pociągu, a w skrajnym przypadku mógłby być przyczyną jego wykolejenia.
Prezes UTK nakazał zarządcy infrastruktury usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w terminie do 30 grudnia 2015 roku. Jak się dowiedzieliśmy w PKP PLK, tor o którym mowa w komunikacie, w tym roku będzie przechodził remont.
Linia z Katowic do Oświęcimia liczy około 32 kilometrów. Pociągom osobowym Kolei Śląskich przejechanie tego odcinka zajmuje około godziny.
*Zamieszki przed siedzibą JSW: Policja znowu strzelała do związkowców WIDEO + ZDJĘCIA
*Psychopata z Zabrza więził kobietę w kanale. Opis tortur jest drastyczny. Czy zostanie skazany?
*Zielony jęczmień na odchudzanie? Tak! To działa. Właśnie zielony jęczmień stosują gwiazdy TV
*Zwolnienia grupowe w Biedronce to fakt. Oto pracownicy do zwolnienia
*Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku
Zastrzeż PESEL - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?