Od poniedziałku 18 maja tramwaje kursujące między Zaborzem, a Biskupicami jeżdżą po nowym torowisku w centrum Zabrza. Nie jest to jednak pojazd linii nr 5, a 29. „Piątka” od Bytomia dojeżdża tylko do pętli Biskupice. Taki zabieg spowodowany jest pracami remontowymi, które rozpoczną się niebawem właśnie w Biskupicach.
– Ze względu na to, iż niebawem ruszą prace modernizacyjne na kolejnym fragmencie linii nr 5, tym razem w dzielnicy Biskupice, zdecydowaliśmy, że przy jednym wyłączeniu ruchu nie tylko zlikwidowany zostanie niepotrzebny już rozjazd przed skrzyżowaniem ulic Bytomskiej i Stalmacha, ale zamontowany zostanie rozjazd na krańcu następnego odcinka. Chodzi o to, żeby pasażerowie już mogli się przyzwyczajać do nowej organizacji ruchu. W innym przypadku teraz wznowilibyśmy ruch „piątki” na całej jej trasie, a za ok. dwa tygodnie znów wprowadzali ograniczenia, co powodowałoby dodatkowy chaos – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.
Od pierwszych kursów w poniedziałek 18.05.2020 r. do odwołania, po zabrzańskiej stronie linię nr 5 zastąpiła linia nr 29. Organizacja ruchu tramwajowego na połączeniu Bytomia i Zabrza wygląda następująco:
- dwukierunkowe tramwaje linii nr 29 będą kursować w relacji: Zabrze Zaborze pętla – Zabrze Biskupice Zamkowa;
- tramwaje linii nr 5 będą kursować w relacji: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla;
- tramwaje linii nr 30 będą kursować wg zmienionego rozkładu jazdy na stałej trasie: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla;
- uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-5, kursująca na trasie: Zabrze Biskupice pętla – Zabrze Goethego.
Zastąpienie linii nr 5 przez linię nr 29 to efekt prac nad remontem kolejnej części torowiska w Zabrzu, która rozpocznie się już niebawem.
Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Zabrzu, od ul. Zamkowej do ul. Szyb Franciszek wraz z pętlą Biskupice oraz z rozjazdami obejmuje modernizację jednego kilometra dwutorowej linii wydzielonej z jezdni oraz pętli Biskupice – w sumie 2300 metrów toru pojedynczego.
Wspieramy Lokalny Biznes!
– Prace, które będzie realizować KZN Rail to niejako kontynuacja modernizacji torowiska wzdłuż ul. Bytomskiej, przeprowadzonej w poprzedniej perspektywie unijnej. Zmodernizowany wówczas fragment kończy się na przystanku Zabrze Zamkowa, przy stadionie Gwarka. Teraz pora na kontynuację. Linia nr 5 zyska kolejny fragment nowoczesnego torowiska, a prace wykona firma, która w Zabrzu jest już nieco zadomowiona – mówi Bolesław Knapik, prezes Zarządu Spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Prace przy przebudowie infrastruktury tramwajowej w Zabrzu, wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi od ul. Wolności do skrzyżowania z ul. Stalmacha wraz z odgałęzieniami” mają zostać ukończone najpóźniej do końca czerwca 2020 r. Z kolei prace remontowe przy pętli w Biskupicach rozpoczną się jeszcze w maju 2020 roku.
Obejrzyj dokładnie
Zobacz koniecznie
Bądź na bieżąco i obserwuj
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?