Nowa hala peronowa na stacji w Bytomiu
28 maja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pochwaliły się ukończeniem prac dotyczącym przebudowy hali peronowej na stacji Bytom. Mimo że obiekt nie jest jeszcze udostępniony podróżnym, tak jego wygląd już zachwyca
Zobaczcie zdjęcia nowej hali peronowej na dworcu w Bytomiu
Hala ma nowy dach z blachy cynkowo-tytanowej i historyczne przeszklenia. Jej konstrukcja została wcześniej wzmocniona. Na szklanej elewacji obiektu pojawiły się nowe, ledowe napisy z nazwą stacji. Zastosowane rozwiązania pozwolą na dodatkowe doświetlenie peronów, a także na odtworzenie zabytkowego charakteru stacji Bytom. Prace są realizowane zgodnie z ustaleniami z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Na przebudowanych dwóch peronach zachowano układ płytek w karo. Są już ławki i tablice informacyjne.
Prowadzone prace
Aktualnie prowadzone są prace przy budowie trzeciego peronu i montażu wind, które ułatwią dostęp do peronów osobom z ograniczoną możliwością poruszania. Planowane jest również nowe nagłośnienie oraz oświetlenie. Prace prowadzone są w przejściu pod torami na perony. Na stacji zostanie przebudowanych łącznie ok. 28 km torów, a także sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Powstało nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania Bytom, z którego dyżurni ruchu będą dbali o bezpieczne prowadzenie pociągów na odcinku od Chorzowa Miasta do Radzionkowa. Układ torowy w stacji został zaprojektowany z uwzględnieniem nastawni bramowej.
Na zabytkowej nastawni aktualnie prowadzone są prace przy renowacji elewacji. Konstrukcja stalowa zostanie oczyszczona i odmalowana, a okna i drzwi będą wymienione na nowe. Całość zostanie podświetlona. Tutaj również prace są prowadzone w zgodzie z konserwatorem zabytków.
Przebudowa wiaduktu kolejowego
Przebudowa objęła także wiadukt kolejowy w ciągu ul. Zabrzańskiej, Łagiewnickiej i Miarki. Zachowano fronty konstrukcji stalowych oraz odtworzono powierzchnie ścian i gzymsów z cegły. Efektem prowadzonych prac będzie wygodniejsza podróż pociągiem za stacji Bytom w stronę Katowic i Tarnowskich Gór. Ruch będzie rozdzielony na towarowy i pasażerski.
Modernizacja stacji Bytom to część dużej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Wartość zadania to ponad 1,3 mld złotych. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2025 rok.
Nie przeocz
- Disneyowski zrekonstruowany zamek na Jurze. Poznajcie jego wnętrze. WIDEO i ZDJĘCIA
- (Nie)Śląski pałac kością niezgody. Spór o przynależność rozstrzygnięty?
- Już w czerwcu pojedziemy w Śląskiem nową ekspresówką! Jak postępują prace?
- Przeżyjmy to jeszcze raz! Tak Kibice GKS Katowice fetowali z piłkarzami awans!
Musisz to wiedzieć
Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?