MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowa hala peronowa na dworcu kolejowym w Bytomiu gotowa! Na tym nie kończą się prowadzone prace. Zobaczcie ZDJĘCIA

Szymon Kwiatkowski
Szymon Kwiatkowski
Nowa hala peronowa w Bytomiu już stoi i zachwyca. To jednak nie koniec prowadzonych prac.
Nowa hala peronowa w Bytomiu już stoi i zachwyca. To jednak nie koniec prowadzonych prac. Tomasz Kawka
Na dworcu kolejowym w Bytomiu postawiono nową halę peronową. Na szklanej elewacji obiektu pojawiły się nowe, ledowe napisy z nazwą stacji. Na tym trwające prace się nie kończą, cała inwestycja ma być gotowa w 2025 roku.

Nowa hala peronowa na stacji w Bytomiu

28 maja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pochwaliły się ukończeniem prac dotyczącym przebudowy hali peronowej na stacji Bytom. Mimo że obiekt nie jest jeszcze udostępniony podróżnym, tak jego wygląd już zachwyca

Zobaczcie zdjęcia nowej hali peronowej na dworcu w Bytomiu

Hala ma nowy dach z blachy cynkowo-tytanowej i historyczne przeszklenia. Jej konstrukcja została wcześniej wzmocniona. Na szklanej elewacji obiektu pojawiły się nowe, ledowe napisy z nazwą stacji. Zastosowane rozwiązania pozwolą na dodatkowe doświetlenie peronów, a także na odtworzenie zabytkowego charakteru stacji Bytom. Prace są realizowane zgodnie z ustaleniami z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Na przebudowanych dwóch peronach zachowano układ płytek w karo. Są już ławki i tablice informacyjne.

Prowadzone prace

Aktualnie prowadzone są prace przy budowie trzeciego peronu i montażu wind, które ułatwią dostęp do peronów osobom z ograniczoną możliwością poruszania. Planowane jest również nowe nagłośnienie oraz oświetlenie. Prace prowadzone są w przejściu pod torami na perony. Na stacji zostanie przebudowanych łącznie ok. 28 km torów, a także sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Powstało nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania Bytom, z którego dyżurni ruchu będą dbali o bezpieczne prowadzenie pociągów na odcinku od Chorzowa Miasta do Radzionkowa. Układ torowy w stacji został zaprojektowany z uwzględnieniem nastawni bramowej.

Na zabytkowej nastawni aktualnie prowadzone są prace przy renowacji elewacji. Konstrukcja stalowa zostanie oczyszczona i odmalowana, a okna i drzwi będą wymienione na nowe. Całość zostanie podświetlona. Tutaj również prace są prowadzone w zgodzie z konserwatorem zabytków.

Przebudowa wiaduktu kolejowego

Przebudowa objęła także wiadukt kolejowy w ciągu ul. Zabrzańskiej, Łagiewnickiej i Miarki. Zachowano fronty konstrukcji stalowych oraz odtworzono powierzchnie ścian i gzymsów z cegły. Efektem prowadzonych prac będzie wygodniejsza podróż pociągiem za stacji Bytom w stronę Katowic i Tarnowskich Gór. Ruch będzie rozdzielony na towarowy i pasażerski.

Modernizacja stacji Bytom to część dużej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Wartość zadania to ponad 1,3 mld złotych. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2025 rok.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Euro 2024: STUDIO-EURO ODC-3 PRZED MECZEM POLSKA - AUSTRIA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni