Nasza Loteria

W Katowicach powstanie nowa linia tramwajowa wzdłuż ul. Grundmanna. Tramwaje Śląskie szukają wykonawcy prac. Ogłoszono przetarg

OPRAC.:
Olga Krzyżyk
Olga Krzyżyk
W Katowicach powstanie nowa linia tramwajowa
W Katowicach powstanie nowa linia tramwajowa Arkadiusz Gola / Polska Press
Spółka Tramwaje Śląskie S.A. ogłosiła przetarg na wyłonienie generalnego wykonawcy prac przy budowie nowej linii tramwajowej w Katowicach. Dwutorowa linia przebiegać będzie wzdłuż ul. Grundmanna. Potencjalni wykonawcy robót mogą składać swoje oferty do 18 października. Na wykonanie zadania firma będzie miała 14 miesięcy.

Przetarg na budowę nowej linii tramwajowej w Katowicach

W środę, 15 września, spółka Tramwaje Śląskie S.A. ogłosiła przetarg na wyłonienie generalnego wykonawcy prac przy budowie nowej linii tramwajowej w Katowicach. Przetarg dotyczy budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach - połączenia dwóch magistralnych linii tramwajowych biegnących ul. Chorzowską oraz ul. Gliwicką.

Dwutorowa linia przebiegać będzie wzdłuż ul. Grundmanna, a ma być wybudowana w 14 miesięcy. Oferty w przetargu można zgłaszać do 18 października. W ramach tej inwestycji przewidziana została budowa ok. 1900 metrów toru pojedynczego, uwzględniając również fragmenty torowisk na połączeniu nowej trasy z liniami biegnącymi w ul. Gliwickiej i wzdłuż ul. Chorzowskiej.

Sam odcinek dwutorowej linii wzdłuż ul. Grundmanna ma nieco ponad 600 metrów długości. Wybudowane mają zostać również przystanki tramwajowe na dwóch końcach budowanego odcinka w pobliżu skrzyżowań z ul. Chorzowską i ul. Gliwicką.

- Trasa zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Grundmanna - równolegle do jezdni po jej zachodniej stronie. Przewidziana jest budowa wiaduktu z dwutorową linią tramwajową nad Drogową Trasą Średnicową. Będzie to nowe przęsło wiaduktu, po zachodniej stronie istniejących przęseł - mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Projekt przewiduje montaż rozjazdów we wszystkie strony. Dzięki temu tramwaj jadący z ul. Grundmanna będzie mógł skręcić w lewo, jak i w prawo zarówno w ul. Gliwicką, jak i w linię wzdłuż ul. Chorzowskiej.

Nie przeocz

- Realizacja zadania ma na celu przede wszystkim poprawę oferty komunikacyjnej w centrum Katowic. Da ona możliwości urozmaicenia tras linii tramwajowych, dzięki połączeniu dwóch magistralnych ciągów komunikacyjnych oraz da możliwość uruchomienia linii śródmiejskiej - wyjaśnia Andrzej Zowada.

Wybrany w postępowaniu przetargowym generalny wykonawca robót będzie miał 14 miesięcy od dnia podpisania umowy na wykonanie całości prac. Zadanie jest częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Jaką decyzję podejmie w grudniu RPP?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Robert
Wow! Pierwsza nowa trasa tramwajowa od czerwca 1969 r. jaka zostanie wybudowana na Górnym Śląsku! O ile rzeczywiście zostanie wybudowana, a nie jest to ściema jak z tramwajem na południe, czy też słomiany zapał jak było z KRR. W ramach Kolejowego Ruchu Regionalnego powstało szereg obiektów inżynieryjnych, ba, tory między Zabrzem i Rudą były już położone, a żaden pociąg po nich nie przejechał. Uwierzę dopiero, jak to zobaczę!
G
Gość
No tak, linia tramwajowa Katowice-Murcki-Piotrowice juz sie nie liczy. Budujemy co innego.
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni